Ga naar inhoud
  • 0

Backslash in calculatie


Arnoud

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank je voor de code eroos.

De {} code was elders in mijn script goed bruikbaar bij het schrijven van de bestanden naar disk.

 

Ik zit echter nog met het volgende probleem.

Dit is mijn werkende Send Event:

RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL cmd.exe /Q /C md c:\"documents and settings"\Arnoud\Bureaublad\Icons\ 

De bedoeling is dat de map Icons ook variabel wordt via het veld IconFolder.

 

gr,

Arnoud

Link naar reactie
  • 0

Dit is de oplossing:

 

"RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL cmd.exe /Q /C md" & Replace ( Substitute ( Get ( BureaubladPad ) & "Icons/" ; "/" ; "\\" ) ; 1 ; 1 ; " " )

 

Waarbij je "Icons/" kan vervangen door een veld zodat je ook dat deel dynamisch kan gebruiken.

 

Opmerking: Om de backslash te gebruiken als tekstteken ipv als operator plaats je een backslash ervoor. Elk operator teken wat erna komt wordt als tekst behandeld. Dus: "\\" geeft als resultaat: \ en "\"" geeft: ".

Link naar reactie
  • 0

Heel creatief maar dit is nog niet DE oplossing.

Ik heb je oplossing iets gewijzigd omdat 'Icons' niet als veld werd herkend.

"RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL cmd.exe /Q /C md" & Replace (Substitute ( Get ( DesktopPath )  ; "/" ; "\\" ) ; 1 ; 1 ; " " ) & Icons & "//"

 

Als deze code in het SE calculatievenster wordt geplakt dient wel de

Icons table te worden vermeld.

 

De Send Event wordt wel gestart maar er nieuw mapje wordt niet aangemaakt........

Ik begin me af te vragen waarom dat calculatievenster eigenlijk in

de Send Event zit.

 

Tot zover bedankt voor je tijd.

Link naar reactie
  • 0
Waarbij je "Icons/" kan vervangen door een veld zodat je ook dat deel dynamisch kan gebruiken.

 

Ik heb het zelf getest en het werkt wel.

 

Hier is dan ook de code waarbij je in een veld de naam van de map kan opgeven. Werkt als een zonnetje!

 

"RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL cmd.exe /Q /C md" & Replace ( Substitute ( Get ( BureaubladPad ) & tabelnaam::Icons & "/" ; "/" ; "" ) ; 1 ; 1 ; " " )

iconenmap.png.0c7aa5cb4ee5ed813fa67930ff12faf1.png

Link naar reactie
  • 0

Hallo eroos,

 

Ik heb niet de minste twijfel dat het bij jou wel werkt.

Jouw code heb ik in mijn SE calculatiebox geplakt en ik heb alleen

Burobladpad vervangen door DesktopPath.

In mijn globalveld Icons heb ik 'mapje' getypt.

Bij het uitvoeren van het script krijg ik maar liefst twee mapjes 'and' en 'Settings' op mijn Desktop.

Het lijkt wel of de getfunctie de kluts kwijt is.

Jij werkt neem ik aan met Vista_NL / FMPA9.0v3_NL.

Ik werk (na een jaar Vista-ellende weer) met XP_SP3_NL en gebruik daarbij FMPA9.0V3_E.

SendEvent.fp7

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je bestand uitgevoerd en deze werkt bij mij als een zonnetje.

 

Het verschil zit in het feit dat in het Vista desktoppath geen spaties zitten en in bij XP wel. Namelijk "documents and settings". Dit moet tussen aanhalingstekens komen.

 

Om het probleem nu te omzeilen kun je desktoppad vervangen door het werkelijke path of gebruik maken van Get ( TemporaryPath ). Mits daar geen spaties in voorkomen.

 

Laatste poging:

 

Probeer deze eens:

"RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL cmd.exe /Q /C md \"" & Replace ( Substitute ( Get ( DesktopPath ) & tabelnaam::Icons & "/" ; "/" ; "\\" ) ; 1 ; 1 ; "" ) & "\""

aangepast door Gast
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...