Jump to content
  • 0

snel berekenen

DEER

Question

Bij het invullen van de factuur mbt geleverde artikelen gebruik ik een zgn keuzelijst waarin goederenpakketten vermeld staan die op datum zijn aangeleverd. Is zo'n pakket helemaal verkocht dan is de voorraad nul. Voor eventuele reparaties blijft dit pakket wel in de keuzelijst staan.

Bij het invullen van de factuur gebruik ik deze keuzelijst. Bij het maken van en keuze wil ik wel zien hoe groot de voorraad nog is. Dit werkt goed door in de keuzelijst ook de waarde van een tweede veld te tonen (= de huidige voorraad). Tja, hier zit em de kneep: het vertonen van veld1 en veld2 in het venster wordt in de loop van de tijd steeds trager. De voorraadberekening verloopt over steeds meer records. Per wachtbeurt een kopje koffie drinken..... is niet gezond, laat staan de geestelijke onrust........ Is er niet de mogelijkheid dat je geregeld het resultaat van een berekening ergens in een gedefinieerde cel opslaat zodat het programma ff snel dergelijke cellen bij langs gaat en het resultaat weergeeft. Je slaat de uitkomst van de berekening dus niet op in de eigen record, maar op een externe plek.

0 answers to this question

Recommended Posts

There have been no answers to this question yet