Ga naar inhoud
  • 0

Crash FMA 9 bij scriptstap send post


Bachje

Vraag

Beste mensen,

 

na her-installatie van filemaker op een verse xp systeem met sp3 crashed mijn fma 9(v3) als ik probeer email te sturen vanuiit filemaker met de post script stap. Hij crashed op het moment dat hij de mail daadwerlijk naar het emailprogramma moet versturen.

 

Enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

Email versturen vanuit andere programma's (bijvorbeeld tekstverwereker) gaat prima.

 

alvast bedankt voor het meedenken.

 

Franc

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een runtime gedeployed op ongeveer 500 exemplaren. De runtime wordt gebruikt op de meeste diverse gezinscomputers. Ik heb ongeveer een 10-tal gevallen waarbij hetzelfde problemen zich voordoet. Namelijk op het moment dat het programma een mail dient te versturen, crashed het programma.

Ik heb het ook nog steeds niet kunnen oplossen. Ik wacht dus ook met spanning naar een oorzaak met een bijhorende oplossing.

Na een volledige herinstallatie van windows xp was in de gekende gevallen het probleem van de baan.

Eénmaal heb ik het kunnen oplossen door het verwijderen van Quicktime (in het logboek stond info over een probleem hiermee). In de overige gevallen moest ik jammergenoeg een herinstallatie adviseren.

Link naar reactie
  • 0

De volgende post kwam ik tegen op fmforums wellicht hebben jullie er wat aan.

 

Hey folks,

 

I had the same problem (FileMaker 9 crashing on a Send mail script step) with several computers running Windows XP. Apparently the cause of the problem was the missing [Mail]-section within the win.ini file.

 

Adding the following section to my win.ini file did the thing:

 

[Mail]

MAPI=1

CMC=1

CMCDLLNAME=mapi.dll

CMCDLLNAME32=mapi32.dll

MAPIX=1

MAPIXVER=1.0.0.1

OLEMessaging=1

Link naar reactie
  • 0
De volgende post kwam ik tegen op fmforums wellicht hebben jullie er wat aan.

 

Hey folks,

 

I had the same problem (FileMaker 9 crashing on a Send mail script step) with several computers running Windows XP. Apparently the cause of the problem was the missing [Mail]-section within the win.ini file.

 

Adding the following section to my win.ini file did the thing:

 

[Mail]

MAPI=1

CMC=1

CMCDLLNAME=mapi.dll

CMCDLLNAME32=mapi32.dll

MAPIX=1

MAPIXVER=1.0.0.1

OLEMessaging=1

 

Die had ik ook al gevonden, maar bij mij is dat niet de oorzaak

De win.ini file bevat dezelfde info (zij het in een andere volgorde)

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

dank voor de reacties, was even met iets heel anders bezig (boek afmaken) vandaar de trage reactie

 

Op één machine filemaker opnieuw geïnstallerd, probleem weg.

Op een andere machine ook gedaan, probleem onveranderd.

Bovenstaande code in win.ini geprobeerd, geen resultaat.

 

Het heeft iets te maken mt de afhandeling van de mapi maar ik ben er niog niet uit hoe het in elkaar zit.

 

Dank voor de reactie

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...