Jerry Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Goede morgen/middag/avond/nacht, Wie weet er een snelle manier om vanuit een weeknummer een maand op te geven? Ik was begonnen met een case( week>1and week<5;"januari". Maar dat is een hopeloos ingewikkelde manier ( lijkt me). Dank alvast. Quote Link to comment
0 RubenLaan Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Hallo, Hier ben ik een tijdje zoet mee geweest en via verschillende fora en ook Clarify ben ik er wel uit gekomen. Bijgaand een voorbeeld van weeknummer berekeningen. Interessant is dat een weeknummer rondom de jaarwisseling best wel eens in twee verschillende jaren kan vallen. het is natuurlijk normaal dat weken best in verschillende maanden kunnen vallen, dus je moet altijd bepalen welke dag je wil meten binnen de op gegeven week. Clone.fp7 Quote Link to comment
0 Jerry Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 Dat is een mooie berekening! Dank Quote Link to comment
0 BDK Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 de quick ‘n dirty benadering (minder exact maar toch klopt t altijd ): Int ( ( week + 4 ) / 4,33 ) // end int Quote Link to comment
0 Optic Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 de quick ‘n dirty benadering (minder exact maar toch klopt t altijd ): Int ( ( week + 4 ) / 4,33 ) // end int Nice Quote Link to comment
0 Jerry Posted October 14, 2008 Author Share Posted October 14, 2008 Da's geinig. Inderdaad niet helemaal 100%, bijvoorbeeld week 13 ( april/maart) maar wel een hele mooie. Thanks Quote Link to comment
Question
Jerry
Goede morgen/middag/avond/nacht,
Wie weet er een snelle manier om vanuit een weeknummer een maand op te geven?
Ik was begonnen met een case( week>1and week<5;"januari". Maar dat is een hopeloos ingewikkelde manier ( lijkt me).
Dank alvast.
5 answers to this question
Recommended Posts