Ga naar inhoud
  • 0

username runtime....


filemakersmurf

Vraag

Hoi,

 

is er een manier om te verhinderen dat als je een runtime voor het eerst op een nieuwe computer opent, de gebruiker eerst een username moet invullen ?

 

ik gebruik namelijk een veld binnen de runtime waar ik hen vraag een username in te vullen. En twee maal dezelfde vraag na elkaar is een beetje verwarrend.

 

nog een vraagje...

 

kent iemand een gratis of goedkope plugin die de menubalk bovenaan volledig weg kan halen ? Momenteel werk ik met de custom menus, maar ik zou het liever volledig weg krijgen. Ik weet dat fmsecure dit kan, maar mss zijn er budgetvriendelijkere alternatieven.

 

merci op voorhand,

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi,

is er een manier om te verhinderen dat als je een runtime voor het eerst op een nieuwe computer opent, de gebruiker eerst een username moet invullen ?

Menu "file options" standaard laten inloggen met een vaste usernaam en wachtoord.

 

ik gebruik namelijk een veld binnen de runtime waar ik hen vraag een username in te vullen. En twee maal dezelfde vraag na elkaar is een beetje verwarrend.

Je kan ook van het tweede veld een calculation maken met get(username) of get(accountname)

 

kent iemand een gratis of goedkope plugin die de menubalk bovenaan volledig weg kan halen ? Momenteel werk ik met de custom menus, maar ik zou het liever volledig weg krijgen. Ik weet dat fmsecure dit kan, maar mss zijn er budgetvriendelijkere alternatieven.

Met de developer utilities kan je een runtime maken die in kioskmode draait, dan heb je geen menu's

 

Toch?

Gr. Niels

Link naar reactie
  • 0
Hi,
is er een manier om te verhinderen dat als je een runtime voor het eerst op een nieuwe computer opent, de gebruiker eerst een username moet invullen ?

Menu "file options" standaard laten inloggen met een vaste usernaam en wachtoord.

 

ik gebruik namelijk een veld binnen de runtime waar ik hen vraag een username in te vullen. En twee maal dezelfde vraag na elkaar is een beetje verwarrend.

Je kan ook van het tweede veld een calculation maken met get(username) of get(accountname)

 

Dat is niet wat wordt bedoeld... Is een melding vanuit Windows denk niet dat daar veel aan te doen is...

 

kent iemand een gratis of goedkope plugin die de menubalk bovenaan volledig weg kan halen ? Momenteel werk ik met de custom menus, maar ik zou het liever volledig weg krijgen. Ik weet dat fmsecure dit kan, maar mss zijn er budgetvriendelijkere alternatieven.

Met de developer utilities kan je een runtime maken die in kioskmode draait, dan heb je geen menu's

 

Maar ja kun je ook niet echt meer bij je desktop (kan wel natuurlijk) maar niet zoals gewenst denk ik. Kiosk zet 'm niet in een los venster.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Dat van die windowsmelding wist ik niet.

Ik werk op mac en dan heb je dat niet.

Kan je in dat geval dan toch niet de usernaam automatisch in het veld zetten met get(username), dan heb je in iedergeval niet twee keer die vraag.

 

Wat die menu's betreft, als de kioskmode niet gewenst is zou ik toch van de nood een deugd maken en alle functies (scripts) in een custom menu vangen. Je kan er dan meteen shortcuts voor maken waardoor de applicatie ook vriendelijker in het gebruik wordt (minder muisen). Maar ja, ik weet natuurlijk ook niet wat uiteindelijk de bedoeling is van de applicatie.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

De User Name wordt in het register gezet onder HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\ en de naam van de runtime.

Je zou het volgende kunnen doen:

 

- Runtime eerst goed inregelen op je eigen pc

- Betreffend registerdeel exporteren

- Deze uitvoeren op de nieuwe pc (al dan niet via een installer)

 

Betreft de Plug-In: kijk eens op www.dacons.net naar de MenuControl Plug-In. Een Runtime Developer License kost 199,00 USD.

 

Succes!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...