Ga naar inhoud
  • 0

bestand exporteren op afstand


BDK

Vraag

hallo iedereen,

 

ik heb een script gemaakt dat een bestand exporteert naar de map waarin mijn toepassing zich bevindt. dit script werkt prima op de hostcomputer maar niet wanneer de toepassing op afstand geopend is: dan krijg ik de melding dat het bestand niet kan worden bewaard.

 

is dit een kwestie van ontoereikende bevoegdheden (OSX) of doe ik iets verkeerd?

 

voor alle volledigheid: bij het exporteren laat ik filemaker eerst uitzoeken wat het bestandspad is van de map van mijn toepassing en dat geef ik vervolgens mee in het script.

 

dank en groet,

bdk

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het bestand hoeft inderdaad niet per se op de host te worden opgeslagen, maar het geeft zo’n rommel op al die lokale bureaubladen. vooral omdat het maar een tijdelijk bestand is dat enkel en alleen bedoeld is om vervolgens weer in een andere tabel in mijn toepassing te worden geïmporteerd.

 

maar goed, misschien zit er niks anders op.

 

dank en groet,

bdk

Link naar reactie
  • 0

moet je wel opletten: op dit moment is het "temporary path" niet zo tijdelijk. De bestanden worden jammer genoeg nooit gedelete (ik denk dat dit een bug in filemaker is).

 

Echter ik vond op de sixfriedrice website het volgende:

 

I’ve had some issues with the Get(TemporaryPath) Function.

 

It was my understanding that this dir was “temporary” meaning the documents I export to this dir would be deleted at shut down. I have not found this to be the case.

 

In order to have files removed (and thats at FMP startup not shutdown), I have had to preface the filename with the string FMTEMPFM. This seems to indicate to FM that this is a true temp file.

 

I haven’t seen any documentation on any of this and was looking for additional insight.

 

Heb dit getest en het klopt bijna... het is zo dat als FileMaker opstart, hij in de Temporary Folder gaat kijken en al de bestanden wiens bestandsnaam begint met FMTEMPFM converteert naar .tmp bestanden. Deze bestanden worden dan mooi gedelete als de computer opnieuw wordt opgestart. Zo hou je je temporary folder toch een beetje leeg.

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...