Ga naar inhoud
  • 0

Beheerders toegang


paul de

Vraag

Op het bedrijf waar ik werk maken ze gebruik van een filemaker pro programma. dit programma is destijds gemaakt door iemand die nu overleden is.

Er is aan mij gevraagt of ik wat aanpassingen kon maken in het programma, alleen het lukt mij op geen enkele manier om als beheerder in te loggen.

Ik ben in bezit van een aantal wachtwoorden waarmee ik in de database kan komen, aleen deze zijn niet de beheer privileges.

 

Na wat zoekwerk op het internet heb ik een aantal password recovery tools gevonden, maar deze gaven geen andere wachtwoorden dan die ik al had.

Ook heb ik gelezen dat men de admin-beheerder uit een database kan verwijderen waardoor je geen aanpassingen kunt maken, maar volgens mij was dat nog niet mogelijk bij FP5?

 

Is er misschien iemand die nog een oplossing weet, of mij zou kunnen helpen?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Paul,

 

Ik heb ook wel eens zo'n recovery tool gebruikt. Dat werkte prima.

Ik weet niet meer hoe het heette omdat het alleen voor windows was en ik werk op op mac dus ik heb daar toen een computer voor geleend.

Misschien moet je nog even verder zoeken naar een ander programma waarmee het wel lukt.

 

Het zou toch ook kunnen dat de optie "permanently prevent modification of database structure" aangevinkt is.

Ook voor fp5 bestanden was dat mogelijk met de developer tool.

 

Misschien is het een goed moment om de hele boel te upgraden (opnieuw bouwen) naar 9.

 

success, Niels

Link naar reactie
  • 0

Als die tool in FP5 is gebruikt om de Admin er uit te halen, moet je op zoek gaan naar de orginele bestanden waarin de Admin nog aanwezig is.

Zeer waarschijnlijk heeft de ontwikkelaar zijn ontwikkelingen op andere bestanden uitgevoerd, om daarna de update door te voeren op de operationele omgeving.

 

Misschien zijn de juiste bestanden te vinden bij de ontwikkelaar thuis?

Ik snap dat de situatie niet uitnodigd om daar te gaan zoeken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...