Ga naar inhoud
  • 0

Scrollen van veld


andries

Vraag

Ik zou graag het volgende willen bereiken:

 

een veld dat niet toegankelijk is voor data invoer in browse mode, maar waarbij het wel mogelijk is om naar beneden te scrollen in het veld. Ik heb gemerkt dat als je bij "Behavior" "Browse Mode" afvinkt, de scrollbar voor dat veld niet langer actief is. Op zich is dit een heel normaal gedrag, maar... ik zou het toch graag anders zien :-).

 

Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing? heb al geprobeerd een webviewer erover te plaatsen (tot net aan de scrollbar). Hierdoor wordt het inderdaad belet om rechtstreeks het veld in te gaan, maar op het moment je dan toch op de scrollbar klikt, zit je cursus toch in het veld, en kunnen ze toch weer typen.

 

Een calculatieveld zou ook een optie zijn, maar dan krijg je steeds die filemaker popup dat het veld niet modificeerbaar is (not modifiable).

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

He Niels,

 

bedankt voor je reactie. Heb het nu gedaan met een webviewer. Het punt is dat ik via een script wel waardes in het veld wou wegschrijven. Als ik het met een calculatie zou willen doen betekent dit dat ik een "extra" veld zou moeten aanmaken. Met de webviewer moet dat dus niet meer.

 

Is natuurlijk wel moeilijk qua vormgeving om de juiste achtergrond kleur te verkrijgen etc...

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...