Ga naar inhoud
  • 0

FM -> XML -> SPRY (DW)


mouse

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Ik heb niet direct ervaring met het spry framework maar wel met xml, filemaker en webapplicaties.

Het is van belang dat de xml tree (hoe het document ingedeeld is) aansluit bij het framework.

Meestal als je direct vanuit filemaker een xml bestand exporteert werkt het niet.

 

Ik maak meestal een eigen xml doc door het document eerst op te maken in een global of variable en dat veld dan te exporteren als een xml doc

 

Hoe het document er precies ingedeeld moet zijn zie ik dan meestal d.m.v. reverse engineering.

Ik exporteer vanuit de applicatie waar de xml in moet een xml document.

De structuur die daarin gebruikt wordt is meestal ook de structuur die de applicatie accepteert.

 

Wellicht is er nog een veel mooiere manier en daar houd ik mij altijd voor aanbevolen. Deze manier vereist in ieder geval geen plugin.

 

Enige downside was dat in FM6 in een global een maximum aantal tekens konden staan dus zat er een maximum aan het aantal records dat je op deze manier kon exporteren. In FM9 ligt die grens veel hoger en heb ik het plafond nog nooit bereikt.

 

Groet, Niels

Link naar reactie
  • 0

hoe kan ik dan in een calculatie een " plaatsen?

 

" < periode id =" " & periodes::periode_van_tot  & " " >"

 

dit geeft immers een fout...

 

als ik QUOTE gebruik:

 

Quote ( "< periode id ="" ) & periodes::periode_van_tot  & Quote ("">")

 

 

verandert FM dit steeds in...

 

Quote ( "< periode id =\" ) & periodes::periode_van_tot  & Quote (\">")

 

--------

 

ik heb het dan opgelost met een global field waarin een " staat....

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Ik maak meestal een eigen xml doc door het document eerst op te maken in een global of variable en dat veld dan te exporteren als een xml doc

 

Als ik dat doe, dan krijg ik een fout gevormde XML file. Om de een of de andere reden verandert FM karakters die uit het globaal veld komen:

 

< 

wordt dan

<

Link naar reactie
  • 0

in de loop staat bijvoorbeeld deze insert:

"¶'" & xml::content 1 & "'¶'" & xml::content 2 & "'¶¶"

Ik gebruik dus in de tekst single quotes omdat Filemaker dubbele quotes gebruikt in zijn berekeningen.

Verder zou je problemen kunnen krijgen met bepaalde tekens die niet door xml geaccepteerd worden.

De brackets zouden wel gewoon gebruikt moeten kunnen worden.

Om het globale veld te exporteren gebruik ik export field contents.

Die laat ik opslaan op een vooraf gedefinieerd pad met als bestandsnaam de naam plus de extensie "xml"

Ik heb het net nog even bekeken en het werkt hier gewoon prima.

Groet, Niels

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...