Ga naar inhoud
  • 0

Historie veld


G.B.BREUKEL

Vraag

Hallo,

 

Wie heeft er voor het volgende een oplossing.

 

Ik heb 2 bestanden de eerste is een Werkbon waar een veld in zit dat heet A waar ik een getal in moet vullen (bv 100) het tweede bestand is Historie deze zijn gekoppeld via een relatie.

Nu moet hij de inhoud van het veld A uit het eerste bestand (Werkbon) weg schrijven naar het tweede bestand (Historie) , dit is niet zo moeilijk.

Maar nu komt het, ik wil namelijk als ik een nieuw record aanmaak in het eerste bestand (Werkbon) uit het tweede bestand (Historie) de inhoud hebben die het laatste is weg geschreven (dus 100).

Wie heeft de oplossing.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag,

 

Als je altijd de waarde uit het laatste record wil hebben dan heb je geen relatie nodig. Tenzij je de laaste gerelateerde waarde wil hebben. maar dat is niet op te maken uit je verhaal.

 

Als ik mijn bescheiden mening mag geven dan zou ik knip en plak werk voorkomen ik je database. Het zijn lapmiddelen die vroeg of laat tot fouten gaan leiden.

 

Om een antwoord te geven op je vraag zou ik je willen vragen om een voorbeeld bestand te sturen en meer informatie te verschaffen over hette behalen doel. Wie weet kan het eenvoudiger en is de kans groter dan anderen met een gepast antwoord komen.

Link naar reactie
  • 0

Hai,

 

Nu vragen jullie om een voorbeeld als ik die had dan had ik de vraag niet gesteld.

Maar ik zal het proberen duidelijker te maken.

 

Ik ben een applicatie aan het schrijven voor een vriend van me die een garage bedrijf gaat opzetten.

Nu heb ik een klanten bestand gemaakt en daar hangt een werkbon aan waar de werkzaamheden in aangegeven staand.

 

Voorbeeld:

 

1: Een klant komt voor een APK keuring hij maakt de werkbon op en vult daar de kilometerstand in ( in de lay-out van de werkbon staan 2 velden met kilometerstanden 1 nieuwe stand en 2 de vorige stand)

2: Dezelfde klant komt weer terug en er word weer een werkbon gemaakt maar nu wil ik het veld vorige stand gelijk te zien krijgen als ik naar de lay-out toe ga en dan vul ik in het veld de nieuwe stand de nieuw kilometerstand in.

 

Ik hoop dat dit duidelijk is en anders wil ik wel even een belletje plegen naar een van jullie.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...