Ga naar inhoud
  • 0

rangschikking in xml


Zero55

Vraag

Beste allemaal,

 

ik begeef me (weer) op een relatief onbekend terrein, ik zou een xml file willen importeren in FM,

de xml file is te vinden op http://www.volleylimburg.be/Competitie/XML/rangschikking_xml.php?reeks=1H

is dit te doen zodat ik met de gegevens uit de xml in filemaker kan werken ?

nu ga ik misschien al een stapje te ver vooruit, maar die xml wat beschikbaar wordt gesteld door de volleybalbond wordt wekelijks geupdate, ik zou die gegevens dus in mijn FM(server eventueel) ook aangepast willen zien en vervolgens ook ergens op een website willen publiceren...

ja ik weet het, een hele boterham en misschien ook niet echt verstaanbaar...

 

Groeten!

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Wat je wil kan zeer zeker, via de FileMaker XML import. Je moet wel het XML formaat van de volleybalbond om te zetten naar het XML formaat (FMPXMLRESULT) dat FileMaker kan importeren. Dat doe je door de XML van de volleybalbond te transformeren door toepassing van een XSLT stylesheet. FileMaker laat toe om dit "on the fly" te doen tijdens de import. Eveneens kan je rechtstreeks XML via een HTTP request importeren.

 

Je moet wel over een flinke basiskennis XSLT beschikken!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...