Ga naar inhoud
  • 0

Zoeken op een onbekend nummer.


Wilton

Vraag

Beste forum lezers,

 

Ik ben al dagen bezig met een probleem waar ik graag wat hulp bij zou kunnen gebruiken.

De oplossing is wellicht super simpel maar ik (onervaren) kom er niet aan uit.

 

Eigenlijk wil ik zoeken op iets wat ik niet weet ????

Het zit zo ik heb nu 3 leveranciers die allemaal het zelfde product verkopen maar met hun eigen artikelnummer (cijfer letter combinatie). Aan deze artikelnummers hangt oa. een fabrikant nummer, gelukkig is dit nummer bij alle leveranciers gelijk.

 

Bijv.

leverancier A = artikel A123 = fabr.nr 001

leverancier B = artikel B345 = fabr.nr 001

leverancier C = artikel C567 = fabr.nr 001

 

Nu kan ik dus zoeken in een lijst op artikelnummer (dit nummer staat op het te zoeken product) en vindt ik alle gegevens van dit artikel. Maar eigenlijk wil ik ook het "alternatief" van de overige leveranciers zien, met als doel de inkoopprijs te vergelijken.

 

Nu schrijf ik het fabrikant nummer op (soms meer dan 13 posities) en type ik het opnieuw in bij de zoekfunctie.

Vervolgens vindt ik dan alle alternatieve met hun gegevens.

 

Dit moet volgens mij sneller of anders kunnen maar hoe?????

Ik kijk uit naar jullie reacties

groeten Wilton

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Beste forum lezers,

Nu schrijf ik het fabrikant nummer op (soms meer dan 13 posities) en type ik het opnieuw in bij de zoekfunctie.

Vervolgens vindt ik dan alle alternatieve met hun gegevens.

 

Dit moet volgens mij sneller of anders kunnen maar hoe?????

Ik kijk uit naar jullie reacties

groeten Wilton

Welkom op dit forum en je zult zeker wel verder komen met je vraag.

Wat ik nog wel even navraag is: Je database is die per record voorzien van:

Leverancier, Nummer van het artikel bij die leverancier en een veld met nummer bij de fabrikant?

Zo ja dan zullen dus de nummers van de fabrikant hetzelfde zijn bij alle 3 de leveranciers. Er zijn dan verschillende mogelijkheden/oplossingen.Een mogelijkheid is per artikel een portaal te maken waar de andere leveranciers staan vermeld met de inkoop voor jouw als klant.

Je moet dan wel de artikel nummers van de fabrikant aan elkaar koppen (met = teken)

overzicht.fp7

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Pjotter,

 

Leuk dat je reageerde, ik had niet verwacht zo snel al een een reactie op mijn vraag te ontvangen.

Bedankt voor je voorbeeldje. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je gedaan hebt, maar ik ga er even mee spelen.

 

Mijn bestand is nu zo ingedeeld dat ik per record de gegevens van één artikel heb staan.

bijv. veld_ID - leveranciers_nr - leveranciers_naam - fabrikant_nr - fabrikant_naam - prijs - product omschrijving - enz.

Ik heb voor deze opzet gekozen omdat ik regelmatig van de leveranciers een (excel) update krijg.

 

Het is juist dat het fabrikant nummer bij alle leveranciers gelijk is.

 

Groeten Wilton

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...