Ga naar inhoud
  • 0

ga naar record, verzoek, pagina


RuudM

Vraag

Wat zie ik toch over het hoofd bij het volgende? Het moet vast mogelijk zijn, maar ergens gaat er iets fout.

 

Ik zit in de modus "schermafdruk", daarbij is dan een bladzijde zichtbaar met daarop een persoonsnaam en daaronder enkele records die aan die persoon zijn gekoppeld. Nu probeer ik vervolgens pdf-documenten te genereren vanuit een loop:

 

loop
variabele instellen [$naam; waarde:programma:uitvoerder]
variabele instellen [$teller; waarde:$teller+1]
records opslaan als PDF [herstellen;geen dialoogvenster; "$naam"; records in selectie]
ga naar record/verzoek/pagina [volgend; afsluiten na laatste]
end loop

 

De teller gebruik ik als paginateller bij het aanmaken van de pdf, elke bladzijde is nl. gesorteerd op naam.

Als ik blader zien de bladzijdes er goed uit, d.w.z. per persoon zie ik de records op de juiste manier verschijnen.

 

In dit script lijkt het er op dat $naam steeds dezelfde naam blijft houden (de eerste naam dus). Het resultaat is dan dat ik i.p.v. per persoon 1 pdf heb, er nu maar 1 pdf is met alle gegevens van de laatste persoon (= laatste pagina) en als bestandnaam de naam van de eerste persoon.

 

:?:

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik denk dat je fout hier ligt:

 

records opslaan als PDF [herstellen;geen dialoogvenster; "$naam"; [b]records in selectie[/b]]

 

Hiermee sla je steeds al de records op. Probeer eens

 

records opslaan als PDF [herstellen;geen dialoogvenster; "$naam"; [b]huidigrecord[/b]]

 

Weet niet of huidig record de juiste term is. Ik bedoel in het Engels "Current Record".

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie, ik heb het geprobeerd maar de pdf is dan wonderbaarlijk genoeg zelfs leeg.

 

Ik merk dat de schermafdrukfunctie weliswaar alle gesorteerde records per naam laat zien, maar zodra ik weer terugga naar de bladerfunctie blijft het op het eerste record staan. Ook script-debugging helpt mij niet. Zelf zit ik nu in een andere richting te puzzelen (recordnummers opzoeken met de daarbij behorende naam). Maar zoals altijd: 'effe' puzzelen en met wat hulp/ingevingen komt er een oplossing!

Link naar reactie
  • 0

De puzzel is opgelost, het probleem zat vooral in het feit dat ik 'schermafdruk' gebruikte voordat de loop werd aangeroepen. En het script is nu uitgebreid met een aparte if-endif voor het ophogen van de teller, het lijkt wel Quickbasic 4.5! :lol: Vooraf zijn dus al enkele variabelen gedeklareerd.

 

loop
 variabele instellen [$naam; waarde:programma::uitvoerder]
 if [$oudenaam ≠ $naam]
   variabele instellen [$teller; waarde:$teller+1]
   variabele instellen [$oudenaam; waarde:programma::uitvoerder]
 endif
 records opslaan als PDF [herstellen;geen dialoogvenster; "$naam"; records in selectie]
 ga naar record/verzoek/pagina [volgend; afsluiten na laatste]
end loop

 

In de opties van de pdf-scriptstap staat dan bij 'specifieke pagina's' en 'door', $teller vermeld om maar 1 pagina per persoon te krijgen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...