Ga naar inhoud
  • 0

Lay-out/rapport aanpassen


F.J.

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw op het forum en ook nieuw met Filemaker.

Ik heb een lay-out/rapport gemaakt maar die wil ik nu aanpassen d.m.v. een veld toe te voegen.

 

Mijn vraag is nu; hoe doe ik dit?

een veld toevoegen lukt wel maar die geeft geen inhoud aan in het formulier.

 

Ik zal het best wel tegen gekomen zijn met het boek "leer jezelf makkelijk ... Filmaker pro . " maar ik kan het niet meer vinden.

 

Wie kan mij verder helpen?

Alvast hartelijk dank.

 

Fred

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Fred,

Allereerst welkom op het forum.

Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je nu precies bedoelt?

Je kunt een veld toevoegen aan een layout. Ik neen dan aan dat je een extra veld hebt gemaakt in de tabel en deze nu toevoegt aan een bepaalde layout. Als je dit gedaan hebt dan kun je dit veld toch vullen met informatie?

Link naar reactie
  • 0

Oke, dan probeer ik nu duidelijker te zijn.

Ik heb een lay-out/rapport gemaakt met een aantal velden. Nadat ik klaar was kwam ik tot de conclusie dat ik er nog een veld aan wil toevoegen.

Nu lukt dat veld toevoegen wel maar wordt niet gevuld, het blijft leeg. Dit heb ik gedaan via invoegen, veld en het juiste veld kiezen.

 

Hoe kan ik aan dit rapport een veld toevoegen die de inhoudt haal uit het "invul" formulier?

 

Dank voor je geduld met me.

Fred

Link naar reactie
  • 0

Dan heb ik het vermoeden dat je een aantal "grouped" data ingebracht hebt en je dus nu een veld toegevoegd heb in een van die "sub summary's" en dat er dan niets in hoort te staan. Ik ga er vanuit dat je bv een veld met naam heb gezet in een sub summary.

Plaats het veld eens ergens anders in bv de header is het dan wel zichtbaar. (zorg wel dat het veld in elk record gevult is met info)

Je kunt trouwens als je twijfelt gewoon het rapport opnieuw aanmaken met het bewuste veld er nu meteen in.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al verschillende keren rapporten opnieuw gemaakt maar dat was ik zat.

Ik wilde weten of er ook andere manieren waren om het te krijgen zoals ik het wilde hebben. Ik wilde het huidige raport bewerken.

 

Intussen heb ik een ander veld gekopieerd en dat veld wel de juiste inhoudt meegegeven en dat geeft dat wat ik wilde.

 

Jouw verwachting dat het in een sub summary staat neem ik aan dat je bedoeld in welk deel van de opmaak, het staat in het 'hoofdgedeelte'.

Inderdaad, ik heb het veld elders geplaatst, dus buiten het hoofdgedeelte en dan geeft het wel info.

Maar waarom is dit zo? Ik snap niet.

 

Bedankt

opgelost.

Link naar reactie
  • 0

Jouw verwachting dat het in een sub summary staat neem ik aan dat je bedoeld in welk deel van de opmaak, het staat in het 'hoofdgedeelte'.

Inderdaad, ik heb het veld elders geplaatst, dus buiten het hoofdgedeelte en dan geeft het wel info.

Maar waarom is dit zo? Ik snap niet.

Dat is dus niet kort uit te leggen voor mij, om die reden bestaat er de help file die geeft daar veel meer info over dan ik kan doorgeven :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...