Jerry Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Hallo allemaal, Ik heb een lastige waar ik graag hulp en advies voor wil vragen. Ik heb 3 tabellen: 1. medewerkers 2. regels 3. menu In menu heb ik een lay-out gemaakt met portalen uit de regels waarin ik medewerkers inplan. In de tabel medewerkers heb ik een 36 portalen te weten 12 portalen voor het jaarwerkplan ( uit regels) 12 portalen voor vakantieopbouw ( uit regels) 12 portalen voor adv opbouw ( uit regels). Met andere woorden, als ik 1 medewerker inplan worden al deze berekeningen uitgevoerd en het duurt 8 seconden voordat ik weer verder kan. Ik snap dat al die berekeningen tijd kosten. Is er een manier om dit sneller te laten gaan? Dank voor het meedenken. Quote
0 Maarten Witberg Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 is dat 1 portaal per maand? ik zou slimmer gaan filteren. dus per maand en per type regel; en dan maar 1 portaal. Of hooguit 3, één voor elk type regel als je verschillende velden per type regel wilt laten zien. Quote
0 Jerry Posted January 12, 2009 Author Posted January 12, 2009 Precies, 3 portalen met een selectiefunctie voor de maanden. Zoals ik het nu heb gemaakt zie je het hele jaar in 1 oogopslag. Kennelijk gaat dat ten koste van de snelheid. Met een selectiefunctie voor de maand moet het ook werken en behoud ik de snelheid. Dank voor het goede spoor! Quote
0 Jerry Posted January 12, 2009 Author Posted January 12, 2009 Toch nog een vraagje.. Kan ik er ook achter komen wat de vertraging veroorzaakt? Quote
0 Maarten Witberg Posted January 13, 2009 Posted January 13, 2009 grote hoeveelheden records bekijken door een portaal werkt altijd vertragend, je zou kunnen kijken of de filters voor de 12 goed zijn ingesteld (dat ze echt alleen de maand van het huidige jaar laten zien bijv). Verder zou je kunnen kijken of er veel afhankelijke niet-opgeslagen berekeningen zijn. Bijv. berekeningen in regels die je voor het ene portaal nodig hebt maar niet voor het andere worden voor alle portalen herberekend voor zover ik weet. Quote
0 Jerry Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 Ok, dank je Kjoe, Ik zal alles even goed nalopen en misschien dat ik de database hier en daar wat lichter kan maken. Met groet, Jerry Quote
Question
Jerry
Hallo allemaal,
Ik heb een lastige waar ik graag hulp en advies voor wil vragen.
Ik heb 3 tabellen:
1. medewerkers
2. regels
3. menu
In menu heb ik een lay-out gemaakt met portalen uit de regels waarin ik medewerkers inplan.
In de tabel medewerkers heb ik een 36 portalen te weten
12 portalen voor het jaarwerkplan ( uit regels)
12 portalen voor vakantieopbouw ( uit regels)
12 portalen voor adv opbouw ( uit regels).
Met andere woorden, als ik 1 medewerker inplan worden al deze berekeningen uitgevoerd en het duurt 8 seconden voordat ik weer verder kan.
Ik snap dat al die berekeningen tijd kosten. Is er een manier om dit sneller te laten gaan?
Dank voor het meedenken.
5 answers to this question
Recommended Posts