lamina Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Ik kan wat hulp gebruiken . Ik heb een Bestand gemaakt en daar heb een veld Plannen . Via een scanner , scan ik diverse plannen in . en ik bewaar deze in een map . Ik wens elke specifiek pla in pdf , of exell bestand in een veld te kleven . De bedoeling is dat ik in elk klanten record het specifiek plan in pdf lkan oproepen . Ik heb nu een containerveld gemaakt . Ik kan hier een "bestand invoegen ." Als ik dat veld bekijken staat de naam van het bestand erin . Als er op klik geberut er niks . Doch zou hier de Pdf; in de betreffende map opgeroipen moeten worden en opent acrobat deze pdf. Ik weet dat het kan , maar het lukt me niet . Hij opent de verwijzing niet via acrobat . Wie kan mij helpen . Ik zit regemlatig in de dulle griet tegent en de helper wordt getrakteerd . Quote
0 andries Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Met rechtermuisknop en dan Export Field Contents is de makkelijkste manier om dit te doen. Dan moet je wel eerst het bestand opslaan voor je het kan openen. Even een klein vraagje: sla je het bestand op als referentie ( store only a reference to the file is aangeduid ) of sla je het volledige bestand op in het container veld? Groetjes Andries Quote
0 lamina Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 Met rechtermuisknop en dan Export Field Contents is de makkelijkste manier om dit te doen. Dan moet je wel eerst het bestand opslaan voor je het kan openen. Even een klein vraagje: sla je het bestand op als referentie ( store only a reference to the file is aangeduid ) of sla je het volledige bestand op in het container veld? Groetjes Andries Ik scan de plannen in pdf in . en bewaar deze op een externe schijf . Ik wens per Record " werkopdracht " de plannen te plakken in de betreffende container . Als ik het record zoek , wens ik de Pdf , in het betreffende containerveld te openen . Ik werk met Vista en heb 8.5 5 v 2 . Groeten Devos Michel Project manager NV Parketmeester . 0499 / 52 12 52 Quote
0 andries Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Hebben de pdf-files dezelfde naam als een veldwaarde in het record "werkopdrachten"? Ik bedoel hiermee: is er een manier waarop FileMaker kan weten welk bestand hij moet zoeken? Bijvoorbeeld werkopdracht 20090109 komt overeen met een bestand 20090109.pdf? Quote
0 lamina Posted January 21, 2009 Author Posted January 21, 2009 Hebben de pdf-files dezelfde naam als een veldwaarde in het record "werkopdrachten"? Ik bedoel hiermee: is er een manier waarop FileMaker kan weten welk bestand hij moet zoeken? Bijvoorbeeld werkopdracht 20090109 komt overeen met een bestand 20090109.pdf? Neen , ik scan een plan in ,en sla die pdf file erens op . De naam van dit pdf is eigenlijk door de scaner uniek genummerd . In het record , plak ik eigenlijk de directory van dit pdf bestand . Dwz hij weet waar hij staat op mijn pc . Als ik op deze directory klik opent acrobat dit betreffende pdf je . Maar twil nie lukken . Quote
0 edc Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 methode 1: Gebruik een container veld. Klik met de rechtermuisknop op dit veld en kies "bestand invoegen". Selecteer vervolgens het bestand en vink "Alleen verwijzing naar het bestand opslaan" aan. Wanneer je nu dubbelklikt op het containerveld zou het bijbehorende bestand moeten openen. methode 2: Gebruik een tekstveld. En plak hierin het volledige pad inclusief bestandsnaam onder de vorm van file:\\server\map1\submap1\...\document.pdf Maken vervolgens een knop met als instructie "open url" en verwijs naar het veld. Quote
0 lamina Posted January 28, 2009 Author Posted January 28, 2009 Ik denk dat ik gered ben , ik had inderdaad iets vergeten aanvinken . Super forum Belofte maak schuld dat kost mij een goede pint . als je eens te Gent bent laat maar weten via projecten@parket.be Quote
Question
lamina
Ik kan wat hulp gebruiken .
Ik heb een Bestand gemaakt en daar heb een veld Plannen .
Via een scanner , scan ik diverse plannen in . en ik bewaar deze in een map .
Ik wens elke specifiek pla in pdf , of exell bestand in een veld te kleven .
De bedoeling is dat ik in elk klanten record het specifiek plan in pdf lkan oproepen .
Ik heb nu een containerveld gemaakt .
Ik kan hier een "bestand invoegen ."
Als ik dat veld bekijken staat de naam van het bestand erin .
Als er op klik geberut er niks .
Doch zou hier de Pdf; in de betreffende map opgeroipen moeten worden en opent acrobat deze pdf.
Ik weet dat het kan , maar het lukt me niet .
Hij opent de verwijzing niet via acrobat .
Wie kan mij helpen .
Ik zit regemlatig in de dulle griet tegent en de helper wordt getrakteerd .
6 answers to this question
Recommended Posts