Ga naar inhoud
  • 0

Pdf / Exell bestanden in een record toevoegen ? HELP .


lamina

Vraag

Ik kan wat hulp gebruiken .

 

Ik heb een Bestand gemaakt en daar heb een veld Plannen .

 

Via een scanner , scan ik diverse plannen in . en ik bewaar deze in een map .

 

Ik wens elke specifiek pla in pdf , of exell bestand in een veld te kleven .

De bedoeling is dat ik in elk klanten record het specifiek plan in pdf lkan oproepen .

 

 

Ik heb nu een containerveld gemaakt .

Ik kan hier een "bestand invoegen ."

Als ik dat veld bekijken staat de naam van het bestand erin .

Als er op klik geberut er niks .

Doch zou hier de Pdf; in de betreffende map opgeroipen moeten worden en opent acrobat deze pdf.

Ik weet dat het kan , maar het lukt me niet .

Hij opent de verwijzing niet via acrobat .

 

Wie kan mij helpen .

 

Ik zit regemlatig in de dulle griet tegent en de helper wordt getrakteerd .

 

:lol:

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met rechtermuisknop en dan Export Field Contents is de makkelijkste manier om dit te doen. Dan moet je wel eerst het bestand opslaan voor je het kan openen.

 

Even een klein vraagje: sla je het bestand op als referentie ( store only a reference to the file is aangeduid ) of sla je het volledige bestand op in het container veld?

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie
  • 0
Met rechtermuisknop en dan Export Field Contents is de makkelijkste manier om dit te doen. Dan moet je wel eerst het bestand opslaan voor je het kan openen.

 

Even een klein vraagje: sla je het bestand op als referentie ( store only a reference to the file is aangeduid ) of sla je het volledige bestand op in het container veld?

 

Groetjes

 

Andries

 

Ik scan de plannen in pdf in . en bewaar deze op een externe schijf .

Ik wens per Record " werkopdracht " de plannen te plakken in de betreffende container .

Als ik het record zoek , wens ik de Pdf , in het betreffende containerveld te openen .

Ik werk met Vista en heb 8.5 5 v 2 .

 

Groeten

 

Devos Michel

Project manager

NV Parketmeester .

0499 / 52 12 52

Link naar reactie
  • 0
Hebben de pdf-files dezelfde naam als een veldwaarde in het record "werkopdrachten"?

 

Ik bedoel hiermee: is er een manier waarop FileMaker kan weten welk bestand hij moet zoeken?

 

Bijvoorbeeld werkopdracht 20090109 komt overeen met een bestand 20090109.pdf?

 

 

Neen , ik scan een plan in ,en sla die pdf file erens op .

De naam van dit pdf is eigenlijk door de scaner uniek genummerd .

 

In het record , plak ik eigenlijk de directory van dit pdf bestand . Dwz hij weet waar hij staat op mijn pc .

Als ik op deze directory klik opent acrobat dit betreffende pdf je .

 

Maar twil nie lukken .

Link naar reactie
  • 0

methode 1: Gebruik een container veld. Klik met de rechtermuisknop op dit veld en kies "bestand invoegen". Selecteer vervolgens het bestand en vink "Alleen verwijzing naar het bestand opslaan" aan. Wanneer je nu dubbelklikt op het containerveld zou het bijbehorende bestand moeten openen.

 

methode 2: Gebruik een tekstveld. En plak hierin het volledige pad inclusief bestandsnaam onder de vorm van

file:\\server\map1\submap1\...\document.pdf

Maken vervolgens een knop met als instructie "open url" en verwijs naar het veld.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...