Jump to content
  • 0

New Window en Gevonden Set

SuperWimmie

Question

Dag allemaal,

Zo heel af en toe loop ik er tegen aan, dat Filemaker bij het openen van een New Window (via Script) ineens de gehele set records open trekt, alhoewel in het oorspronkelijke scherm een gevonden set aanwezig was.

In 95% van de gevallen gaat het goed, maar zo heel af en toe dus niet.

Houdt dat in dat ik alleen via GotoRelated nieuwe windows mag openen??

Wie heeft dit probleem ook?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Het valt me op, bij testen met Script Debugger, dat als je een nieuw venster laat openen vervolgens ook het startscript wordt aangeroepen dat als script is gekozen bij het openen van het bestand.

Is er sprake van een startscript en zou het kunnen zijn dat hierdoor de gevonden set wordt opgeheven?

• 0

Nee, dit script heeft niets met een startscript te maken.

Wat wel is, is dat het vanuit bestand 1 het bestand 2 wordt aangeroepen via een GotoRelated, daarna wordt direct in bestand 2 een ander script gestart die vervolgens vrij snel een nieuw window opent.

Zoals gezegd, in 95% van de gevallen werkt het, heel soms niet.

Beetje lastig als je dan de gevonden set van records wilt gaan verwijderen.... :roll:

Ik merk dat je via de GotoRelated altijd wel een nieuw window geopend krijgt, zelfs al verwijst hij naar zijn eigen Table Occurrence. Het lijkt mij dat hij dan iets geforceerder zijn gevonden set gaat overdragen omdat het duidelijk in de opdracht benoemd is, iets wat bij New Window niet opgegeven kan worden.