Lang geleden dat ik me hier nog eens gemeld heb ... persoonlijke familiale problemen hebben dit helaas verhinderd
Maar nu worden we weer met een probleem geconfronteerd waarbij ik beroep moet doen op jullie wijze raad.
In onze database wordt de pasfoto automatisch opgehaald, ik zou bijna durven zeggen dat dit probleemloos gaat ware het niet dat we op een probleem stoten bij familienamen waarin een apostrophe of het'teken in voorkomt, zoals bvb. d'Haeseleer,'t Kindt, enz... De foto's hebben allemaal een bestandsnaam, gebaseerd op de persoonsgegevens, d.w.z. Familienaam spatie en Voornaam. In onze database kunnen we dan eenvoudig deze velden samenvoegen om zo de juiste pasfoto op te halen met uitzondering van bovenstaande 'probleemnamen'.
De fp7 bestanden worden gehost op FM server en geopend via FM 8.5 clients, allen onder Windows XP werkend.
Heeft er iemand een oplossing bij de hand aub, liefst eentje die vrij snel kan toegepast worden
Question
Stardust
Lang geleden dat ik me hier nog eens gemeld heb ... persoonlijke familiale problemen hebben dit helaas verhinderd
Maar nu worden we weer met een probleem geconfronteerd waarbij ik beroep moet doen op jullie wijze raad.
In onze database wordt de pasfoto automatisch opgehaald, ik zou bijna durven zeggen dat dit probleemloos gaat ware het niet dat we op een probleem stoten bij familienamen waarin een apostrophe of het ' teken in voorkomt, zoals bvb. d'Haeseleer, 't Kindt, enz... De foto's hebben allemaal een bestandsnaam, gebaseerd op de persoonsgegevens, d.w.z. Familienaam spatie en Voornaam. In onze database kunnen we dan eenvoudig deze velden samenvoegen om zo de juiste pasfoto op te halen met uitzondering van bovenstaande 'probleemnamen'.
De fp7 bestanden worden gehost op FM server en geopend via FM 8.5 clients, allen onder Windows XP werkend.
Heeft er iemand een oplossing bij de hand aub, liefst eentje die vrij snel kan toegepast worden
Met dank voor de antwoorden,
Danny
8 answers to this question
Recommended Posts