Ga naar inhoud
  • 0

Order, orderregels, factuurregels, factuur?


J.E. Groen

Vraag

Hallo,

 

Ik kom niet verder na uren speuren op dit fantastisch forum... :cry:

 

Ik heb de tabel 'Orders' met een portaal 'Orderregels'. De orderregels wil ik (deels) factureren.

In 'Factuurregels' importeer ik de klaargezette regels uit 'Orderregels'.

Nu wil ik een reeks nieuwe facturen aanmaken in de tabel 'Facturen' waarin de factuurregels in een portaal worden weergegeven.

Het uiteindelijke doel is per klant één factuur te genereren met daarop de geselecteerde orderregels.

 

Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik krijg geen relatie gelegd tussen de tabellen 'Factuur' en 'Factuurregels'. Immers, er moet een unieke waarde in zowel de tabel 'Factuurregels' als 'Facturen' aangemaakt worden. Daarnaast moet de facturatierun met een script uitgevoerd worden aangezien er teveel facturen zijn om handmatig aan te maken.

Wie kan mij helpen? Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

 

Ik wil best betalen voor een nette complete order, orderregels, factuur, factuurregels, aanmaning, aanmaningsregels oplossing.

Er is (helaas) veel haast bij.

 

Groet,

Jeroen

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Jeroen,

 

Ik wil je wel helpen, mijn idee is dat we een dag samen werken.

 

Zelf heb ik 10 jaar ervaring met Filemaker en 30 jaar in de ICT. Ervaring genoeg.

 

Uitgaande van wensen en voorbeelddocumenten maak ik eerst een ontwerp, daarna een database en vervolgens de belangrijkste functies daarin. Het is heel belangrijk dat het ontwerp goed wordt gemaakt, ik begrijp uit jouw verhaal dat je wel begrijpt welke tabellen er ongeveer nodig zijn maar je hebt nog geen ontwerp gemaakt.

 

Je kunt me mailen op theo@xs.nl, ik woon in Lelystad. Waar woon jij?

 

Theo

Link naar reactie
  • 0

Jeroen,

 

Werk je met mac of PC?

Als je een mac hebt is er een super mooi simpel programma (geen filemaker helaas) maar kan wel als voorbeeld dienen misschien?

http://www.grandtotal.biz/Bundle/

Ik heb dit adres doorgekregen van een aantal zeer enthousiaste gebruikers. Zeker als je op korte termijn een oplossing wilt en geen tijd hebt om dit op te pakken in filemaker is dit te overwegen.

Als je echter tijd hebt en gebruikt kunt maken van de aanbieding van Theo ben je als je meer van filemaker wilt weten daar beter mee.

succes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...