Ga naar inhoud
  • 0

Barcode scanner te snel voor FMP


Kaptan

Vraag

Ik heb het volgende probleem:

 

Ik gebruik een barcode scanner op een voorraadbeheer oplossing. Nu wil ik dat je op een specifieke layout zomaar kan beginnen met scannen, zonder dat je dus eerst naar het specifieke veld hoeft te gaan. Nu heb ik daarvoor de mogelijkheid om de scanner zo in te stellen dat bijv. CTRL+1 mee gegeven wordt als commando. Het scriptje dat dan uitgevoerd wordt zorgt ervoor dat eerst de cursor naar het correcte veld gaat en daar dan de barcode ' intypt'.

Dit werkt nu op zich wel, maar het probleem is dat tegen de tijd dat het scriptje wordt gestart (in een fractie van een seconde), de barcode al wordt doorgegeven. Dit resulteert veelal in een incompleet gevuld barcodeveld. Filemaker ' luistert' als het ware niet naar alle waardes die worden doorgestuurt door de scanner omdat het bezig is een script te starten.

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel correct gaat werken? Ik wil graag een script afvuren bij het scannen omdat ik dan enkele condities kan scripten bij verschillende soorten barcodes. Heeft iemand misschien een tip? Ik kom er na een aantal dagen nog steeds niet uit..

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Gaat waarschijnlijk niet werken.

Reden is dat ten tijde van het uitvoeren van een script het Windows Toetsenbord niet wordt uitgeluisterd.

En de barcode scanner is een variant van het toetsenbord.

 

Dat is maar goed ook. Stel dat het wel zou worden opgeslagen en worden uitgevoerd, dan zou ten tijde van het uitvoeren van een script alle aanslagen worden bewaard en na afloop van het script worden verwerkt. Je krijgt dan de gekste dingen.

 

Veel handiger is om te kijken of je de invoer via de scanner scriptloos kan maken.

Een voorbeeld vindt je hier:

 

viewtopic.php?f=16&t=5165&p=32823&hilit=barcode+leespen#p32823

 

Kijk even of dit voor jou een oplossing is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...