Ga naar inhoud
  • 0

default waarde radio buttons


Beginner008

Vraag

Heren gebruker filemakers,

Ik ben beginnend filemaker gebruiker en mijn mening is dat het lekker mee te bouwen is, maar dat terzijde.

Mijn probleem is, dat ik wil dat bij radio buttons bv Ja en Nee de keuze standaard op Nee staat ingesteld. Als er dan Ja gekozen is moet dit bij verlaten van record weer op Nee gezet worden. De bedoeling is dat er dan de volgende keer indien nodig weer op Ja gekozen moet worden. Nu blijft de keuze op ja staan bij verlaten van record. Ben niet hier het sterkst in maar misschien dat er iemand mij in de goede richting kan duwen. Heb het forum op diverse manieren doorgespit (button, default etc maar kom vaak bij dezelde berichten terug) Gebruik filemaker 9 advanced + help files en pdf docu kom er even niet uit.

Alvast bedankt voor de moeite,

 

Grz Beginner008

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum en je vraag is al eens langs gekomen.

Ik begrijp dat het voor starters op dit forum soms erg lastig om een oplossing te vinden met de zoek functie. Er zijn immers zoveel vragen en oplossingen hier geplaatst dat het moeilijk vinden is als je niet precies weet waar je naar moet zoeken :D .

Wat je wilt is dus bij het verlaten van het record dat de button automatisch weer een bepaalde waarde krijgt.

Er zijn verschillende methodes maar wat ik gebruik is meestal een script.

Kijk hier maar eens daar is al eens gesproken over het automatisch starten van een script (dat zet dus de button op de gewenste waarde)

viewtopic.php?f=13&t=2467&p=16327&hilit=+automatisch+invullen#p16327

Succes

Link naar reactie
  • 0

Pjotter,

Bedankt voor je reactie, inderdaad deze link heb ik niet gevonden. Bedankt voor het aanwijzen, zal hier zeker verder meekomen op het eerste gezicht, nadat ik hier weer e.e.a. hebt uitgepluist.

Probleem van zoeken is dat je de juiste zoek phrase moet maken voor je probleem en als je dat niet doet/bedenkt dan vind je dus ............!

 

Grz beginner008

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...