Ga naar inhoud
  • 0

Globaalveld spontaan leeg


DEER

Vraag

Hallo,

 

Binnen tabel A bevindt zich veld bedrag.

Een optelsom van alle velden bedrag noem ik veld totaal die bepaald wordt met Resumé =totaal van bedrag

 

Ik wil dat die optelling ( veld totaal dus )bewaren voor een berekening op een later moment in een andere tabel

Hiervoor gebruik ik veld totaal_GLOB, die een globale opslag bevat van het bovengenoemde totaal. Het veld totaal_GLOB wordt berekend met totaal_GLOB = totaal

 

Tabel A wordt in de loop der tijd langer. Het veld totaal wijzigt dus steeds en dus moet het veld totaal_GLOB ook mee wijzigen, nietwaar.

 

Wat gebeurt er ? Na opstarten van de applicatie staat het veld totaal_GLOB weer op nul. Dat is nu niet de bedoeling.

Alle acties vinden plaats op dezelfde laptop. Er komt dus geen netwerkverkeer aan te pas. Alle genoemde velden bevinden zich in dezelfde tabel.

 

Wie kan me helpen ervoor te zorgen dat het veld totaal_GLOB niet spontaan z'n waarde verliest ?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het veld totaal dan ook nul is, dan lijkt mij alles prima in orde.

Als totaal daarentegen een waarde aan geeft klopt er iets niet.

 

Ik heb al een paar keer en dag zitten verknoeien met allerlei berekeningen die niet meer deden wat ze eerder wél deden.

Ik heb nu ontdekt dat er af en toe zo maar zaken beschadigd zijn in de toepassing, die nooit is verplaatst of ingepakt of wat dan ook. FM9adv.

Het betreft dan één of twee velden die het "niet meer doen". Ze storen alle processen.

Na vernieuwing van die velden werkt alles weer als een zonnetje.

 

Voor jou probleem kun je misschien gebruik maken van een sluit script, waarin je de waarde van totaal laat opslaan in je globaal, dus niet berekenen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...