Ga naar inhoud
  • 0

Bestand wegschrijven als PDF


martin

Vraag

Wie kan mij helpen. Ik wil een offerte vanuit FileMaker als PDF plaatsen en die de naam geven van de klantcode. Zoeken op dit forum zegt mij dat dat moet via variabelen. Maar hoe werk zoiets. Zoveel programmeer ervaring hebt ik ook weer niet met FM.

Wie kan mij een scrip leveren zodat ik daarmee verder kan stoeien. Dus hoe je een pdf wegschrijft met een eigen naam.

 

 

Bedankt

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

moet je hier even kijken:

 

http://filemakertoday.com/com/showthread.php?t=9743

 

of ergens anders hier op het forum.

 

De truc zit hem erin dat je je bestandspad (inclusief filename en extensie ) opslaat in een variabele (kan dus veldwaarde zijn, hardcoded tekst, berekende tekst, ... ), en dan in de "Save Records as PDF" script stap je die variabele gaat gebruiken als locatie.

 

Bijvoorbeeld:

...
Set Variable [ $path ; "file:/Macintosh HD/Andries/Documents/Test.pdf" ]
Save Records as PDF [ No Dialog ; "$path" ; Records Being Browsed ]
...

 

Veel succes !

Link naar reactie
  • 0

het kom er op neer om je bestandspad te gaan calculeren. Wat is hierbij belangrijk?

 

Locatie en bestandsnaam

 

Wil je het op je desktop op slaan gebruik je Get ( DesktopPath ), wil je het in je temporary folder opslaan Get ( TemporaryPath ).

 

En dan wordt het dus:

 

Set Variable [ "$filename" ; VELDNAAM & ".pdf" ]
Set Variable [ "$path" ; Get ( DesktopPath ) & $filename ]

Save Records As PDF [ No Dialog ; $path ; Records Being Browsed ]

 

Met deze script stappen zal hij op elke computer het bestand opslaan op je bureaublad met als bestandsnaam de waarde van de veldnaam.

 

het enige wat nog fout kan lopen is dat je op windows of mac werkt, maar dat moet je maar eens nalezen in de helpfiles bij het creeeren van FilePaths... (ik denk dat je bij WIN er nog "file:/" moet voorzetten...) -> hiervoor bestaan trouwens veel customfunctions zodat je hier je hoofd niet over moet breken.

 

 

Om dit dan te mailen naar een klant, moet nog gewoon de scriptstap Send Mail worden toegevoegd, met als attachment $path.

Link naar reactie
  • 0
Ja dat kun je gebruiken als je stand alone bent. Maar hoe doe je dat als je 1 script gebruikt voor meerdere gebruikers?

Daarna zou je dan die file kunnen e-mailen aan de klant. Ik heb het nooit voor elkaar gekregen. Helaas.

 

Klinkt als iets voor de volgende confituursessie :roll:

Want het is heel goed mogelijk :D

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Dit werkt prima in multi-user hoor:

 

Set Variable [$pdf_name; Value:  & ".pdf"]

Set Variable [$pdf;
Let (
prefix = Case ( Abs ( Get ( SystemPlatform )) = 1; "filemac:"; "filewin:" );
prefix & Get ( TemporaryPath ) & $pdf_name
)
]

Save Records as PDF [Restore; no dialogue;"$pdf"; Records being browsed]

 

en dan de nodige stap om e-mail te sturen, met als attachment $pdf

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mis in de vorige voorbeelden is de filemac: filewin: prefix.

Ik gebruik hier Get (TemporaryPath), dat is (op Mac althans) een directory in /tmp die geleegd wordt bij het opstarten. Je kan natuurlijk ook een van de ander Get (xxxpath) functies gebruiken, mocht je de pdf's willen bijhouden.

Link naar reactie
  • 0

idd, dit is het...

 

op mac is het echter "niet" nodig. Dit wil zeggen dat het ook werkt zonder prefix, maar de bovenstaande oplossing is natuurlijk de meest correcte.

 

Gewoon nog even toevoegen dat er een probleem met tijdelijke bestanden bestaat tot FM 9, namelijk dat de TEMP folder niet wordt geledigd bij het heropstarten van de computer, enkel de bestanden wiens bestandsnaam begint met: FMTEMPFM

 

I’ve had some issues with the Get(TemporaryPath) Function.

 

It was my understanding that this dir was “temporary” meaning the documents I export to this dir would be deleted at shut down. I have not found this to be the case.

 

In order to have files removed (and thats at FMP startup not shutdown), I have had to preface the filename with the string FMTEMPFM. This seems to indicate to FM that this is a true temp file.

 

I haven’t seen any documentation on any of this and was looking for additional insight.

 

src: http://sixfriedrice.com/wp/filemaker-9-tip4-temporary-files/

 

Dit zou opgelost zijn met FM10.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...