Glimmie Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Dames en heren, Onze systeembeheerder heeft in al zijn wijsheid besloten dat elke zondag de Windows server automatisch wordt gereboot. Uiteraard wordt daarna FM Server 9 ook gestart, echter sommige databases verzuimen nu automatisch te starten. En dus moet dit via de console gebeuren. Soms lukt het wel, soms moet ik de database herstellen. Kan het zijn dat door de auto reboot databases niet goed worden gesloten en daardoor corrupt raken of is er mogelijk meer aan de hand. Alvast bedankt voor de beantwoording. Quote Link to comment
0 AvD Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Dat automatisch rebooten van de server is geen goed idee: FileMaker Server heeft vaak meer tijd nodig om alle bestanden te sluiten, dan Windows hem gunt eer hij zelf uit de lucht gaat. Daardoor zijn bestanden waarschijnlijk niet goed afgesloten. Jullie hebben dus een systeem met ingebouwde corruptiemogelijkheid georganiseerd. Niet doen! Quote Link to comment
0 Glimmie Posted March 9, 2009 Author Share Posted March 9, 2009 Dat automatisch rebooten van de server is geen goed idee: FileMaker Server heeft vaak meer tijd nodig om alle bestanden te sluiten, dan Windows hem gunt eer hij zelf uit de lucht gaat. Daardoor zijn bestanden waarschijnlijk niet goed afgesloten. Jullie hebben dus een systeem met ingebouwde corruptiemogelijkheid georganiseerd. Niet doen! Bedankt voor je snelle reactie AvD. Ik was er al bang voor. Ik ga met de systeembeheerder in overleg hoe dit te kunnen ondervangen. Quote Link to comment
Question
Glimmie
Dames en heren,
Onze systeembeheerder heeft in al zijn wijsheid besloten dat elke zondag de Windows server automatisch wordt gereboot.
Uiteraard wordt daarna FM Server 9 ook gestart, echter sommige databases verzuimen nu automatisch te starten.
En dus moet dit via de console gebeuren. Soms lukt het wel, soms moet ik de database herstellen.
Kan het zijn dat door de auto reboot databases niet goed worden gesloten en daardoor corrupt raken of is er mogelijk meer aan de hand.
Alvast bedankt voor de beantwoording.
2 answers to this question
Recommended Posts