Ga naar inhoud
  • 0

Ctrl- en Ctrl= werken niet op Windows


vbaren

Vraag

Ik ervaar een probleem met Ctrl- (plak datum in veld) en Ctrl= (vervang veldinhoud) op Windows. Het gekke is dat in layout mode Ctrl- wel werkt. Het is niet een toetsenbord issue, want onder beide toetsen zit het juiste teken. Bij Mac lijkt het geen probleem.

Heeft iemand dit ook al ergens gedocumenteerd gezien (bij FileMaker)?

 

Gr,

Bart

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik meen hetzelfde te hebben vastgesteld op Windows. In FileMaker Pro 10 Advanced is er geen probleem, in de gewone FileMaker Pro 10 versie wel. Het staat eerlijkheidshalve op mijn lijstje als nog uit te zoeken, want in de meeste toepassingen gebruiken we custom menus, en mogelijk interfereert het daarmee. Het vastgestelde probleem is dat 1 dezelfde toetsenbord snelkoppeling gekoppeld is aan 2 verschillende menu-opdrachten. Dit kan je zelf vaststellen door de corresponderende menu-opdrachten via de menu's te openen. Benieuwd of nog andere Clarifyers dit kunnen bevestigen, want het dient dan gerapporteerd te worden als bug....

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het met Filemaker Pro 10 Advanced en ik maak geen gebruik van Custom menu's.

update: Ik heb een beetje geëxperimenteerd en wat blijkt: Ctrl- heeft het resultaat van Ctrl= . dus 'veldinhoud vervangen' kan met Ctrl-.

Ctrl+shift+= werkt trouwens ook niet (invoegen huidige tijd)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...