Ga naar inhoud
  • 0

grootte database


andries

Vraag

We hebben een ongewoon grote database, die angstwekkend blijft groeien (het gaat hier niet om gegevens, want de database is nog niet in productie).

 

Is er een manier om te zien waar die grootte zich bevindt... per tabel, de grootte van een script, ... (ik bedoel hiermee hoeveel MB, kB, ... iets inneemt)

 

Inspector doet het niet als ik mij niet vergis, zijn er andere tools die hierbij kunnen helpen?

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Andries,

 

Het eerste waar je natuurlijk aan denkt, zijn afbeeldingen. Zitten er per ongeluk geen hoge-resolutie prenten in je layouts? Maar dat zal het wel niet zijn :wink:

 

Misschien heb je wat aan de nieuwe "Recover" van FileMaker 10. In de log file zie je exact hoe lang hij bezig is om layouts, value lists, etc... op te bouwen. Hopelijk geeft dat je een aanwijziging...

Link naar reactie
  • 0

Joris,

 

ik ga dat zeker eens proberen om het zo te bekijken. Het is op zich wel een zeer complexe database, maar zonder enige inhoud neemt ze nu al meer dan 100MB in en we hebben het gevoel telkens dat we een back-up nemen dat er een megabyte of 5 is bijgekomen.

 

iig een prettig weekend aan iedereen !

 

groetjes

 

Andries

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...