Jump to content
  • 0

grootte database

andries

Question

We hebben een ongewoon grote database, die angstwekkend blijft groeien (het gaat hier niet om gegevens, want de database is nog niet in productie).

Is er een manier om te zien waar die grootte zich bevindt... per tabel, de grootte van een script, ... (ik bedoel hiermee hoeveel MB, kB, ... iets inneemt)

Inspector doet het niet als ik mij niet vergis, zijn er andere tools die hierbij kunnen helpen?

Alvast bedankt !

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hoi Andries,

Het eerste waar je natuurlijk aan denkt, zijn afbeeldingen. Zitten er per ongeluk geen hoge-resolutie prenten in je layouts? Maar dat zal het wel niet zijn :wink:

Misschien heb je wat aan de nieuwe "Recover" van FileMaker 10. In de log file zie je exact hoe lang hij bezig is om layouts, value lists, etc... op te bouwen. Hopelijk geeft dat je een aanwijziging...

• 0

Joris,

ik ga dat zeker eens proberen om het zo te bekijken. Het is op zich wel een zeer complexe database, maar zonder enige inhoud neemt ze nu al meer dan 100MB in en we hebben het gevoel telkens dat we een back-up nemen dat er een megabyte of 5 is bijgekomen.

iig een prettig weekend aan iedereen !

groetjes

Andries