Ga naar inhoud
  • 0

Verschillende teksten importeren


Maloud

Vraag

Regelmatig krijg ik een tekstfile (in outlook) binnen wat er als volgt uitziet:

 

Voornaam=Donald

Voorvoegsel=

Voorletters=D.

naam=Duck

straat=Duckstraat 57

postcode=0000 LD

plaats=Amsterdam

telefoon=020-6458898

mobiel=06-00000000

geboren=04-02-1959

emailadres=d.duck@orange.nl

radio=Email ontvangen

forumnumer=

forumnaam=

 

In een andere vraag werd dit al beantwoord als het te importeren als CSV bestand, maar kan ik dit ook met scriptstappen (bijv met middle) automatiseren??

 

Wie dot er een beginnetje c.q. voorbeeldje zodat ik verder kan, bij voorbaat dank

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik er vanuit mag gaan dat van alle teksten voor het "='-teken een veld bestaat, plus een veld om de inhoud uit Outlook in te voeren [veldnaam Invoer], kun je een volgend script maken:

 

Veld instellen [Filenaam::Voornaam; Middle ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 1 ) ; Position ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 1 ) ; "=" ; 1 ; 1 )+1 ; Length ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 1 ) ) ) ]

Veld instellen [Filenaam::Voorvoegsel; Middle ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 2 ) ; Position ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 2 ) ; "=" ; 1 ; 1 )+1 ; Length ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 2 ) ) ) ]

Veld instellen [Filenaam::Voorletters; Middle ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 3 ) ; Position ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 3 ) ; "=" ; 1 ; 1 )+1 ; Length ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 3 ) ) ) ]

 

etcetera

Link naar reactie
  • 0

Een andere mogelijkheid, die minder scriptregels kost.

Zorg dat het veld "Invoer" als eerste of laatste op de lay-out staat.

 

Variabele instellen [$Valuenr; Waarde:1]

Ga naar veld Filenaam::Voornaam

Loop

Veld instellen [Middle ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; $Valuenr ) ;

Position ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; $Valuenr ) ; "=" ; 1 ; 1 )+1 ;

Length ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; $Valuenr ) ) )]

Variabele instellen [$Valuenr; $Valuenr + 1]

Ga naar volgend veld

Exit loop If [Get( NaamActiefVeld ) = "Invoer"]

End Loop

Link naar reactie
  • 0
Als ik er vanuit mag gaan dat van alle teksten voor het "='-teken een veld bestaat, plus een veld om de inhoud uit Outlook in te voeren [veldnaam Invoer], kun je een volgend script maken:

 

Veld instellen [Filenaam::Voornaam; Middle ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 1 ) ; Position ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 1 ) ; "=" ; 1 ; 1 )+1 ; Length ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 1 ) ) ) ]

Veld instellen [Filenaam::Voorvoegsel; Middle ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 2 ) ; Position ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 2 ) ; "=" ; 1 ; 1 )+1 ; Length ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 2 ) ) ) ]

Veld instellen [Filenaam::Voorletters; Middle ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 3 ) ; Position ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 3 ) ; "=" ; 1 ; 1 )+1 ; Length ( GetValue ( Adres_test::Invoer ; 3 ) ) ) ]

 

etcetera

 

Ik heb dit geprobeerd, maar krijg het nog niet aan de gang, zou je a.u.b. een werkend bestandje voor me kunnen maken.

Bij voorbaat dank

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...