Ga naar inhoud
  • 0

get summary functie


lavino

Vraag

ik ben op het ogenblik bezig een eenvoudige boekhouding op te zetten.

in de "kostenpost winst en Verlies" ( via een valuelist ) staat o.a. huuratelier, houtverfijzerpapier, reiskosten , etc.

de bedragen die bij deze posten horen komen in een subtotaal. gaat allemaal goed .

de verschillende subtotalen heb ik nodig om in een andere berekening te gebruiken.

het probleem is, dat ik de juiste syntax niet kan vinden van: GetSummary ( summaryField ; breakField )

wat is het summaryField en wat is het breakfield. ?

heeft iemand een oplossing.

met groet

fred

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Summaryfield is het veld waarop je de sub summaries hebt gebaseerd. Breakfield is het veld waarop je sorteert. Zonder sortering zie je namelijk geen subsummaries in je lijsten.

 

Dus je hebt ergens een Totaal. Daar maak je een Totaal_summary veld op. Die alles optelt. Vervolgens staat die ergens in een lijst. als deze is gesorteerd op maandnr en de subsummary heeft als breakfield maandnr. dan zie je alle totalen per maand.

 

In je getsummary gebruik je dan: getsummary(totaal_summary ; maandnr)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0
Summaryfield is het veld waarop je de sub summaries hebt gebaseerd. Breakfield is het veld waarop je sorteert. Zonder sortering zie je namelijk geen subsummaries in je lijsten.

 

Dus je hebt ergens een Totaal. Daar maak je een Totaal_summary veld op. Die alles optelt. Vervolgens staat die ergens in een lijst. als deze is gesorteerd op maandnr en de subsummary heeft als breakfield maandnr. dan zie je alle totalen per maand.

 

In je getsummary gebruik je dan: getsummary(totaal_summary ; maandnr)

 

Succes!

bedankt voor je reactie. ik kom er toch niet uit. ik heb bij het veld huisvestingskosten als calculatie ingevuld : getsummary(total_huur atelier;kostenpost winst en verlies)

huur atelier staat in een valuelist van kostenpost winst en verlies .

het sorteren op kostenpost gaat goed.

alle posten worden keurig van een subtotaal voorzien.

als ik bovenstaande getsummary gebruik komt er niets in het veld huisvestingskosten.

wat doe ik niet goed ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...