Ga naar inhoud
  • 0

relationele database


willem67

Vraag

Goedemorgen,

 

Ik heb relatief weinig ervaring met het bouwen van relationele databases. Als invoerder heb ik dat wel. Ik heb wel alle handleidingen en zelfstudie-oefeningen uitgevoerd. Die voorbeelden zijn echter net anders dan mijn wensen.

 

Ik wil een eenvoudige database met namen van kunstwerken (+/- 4000 records) en de tentoonstellingen (+/- 500 records) waar deze tentoongesteld zijn geweest. Ik ben van mening dat ik twee tabellen moet maken. Eén met de namen van de kunstwerken en één met de namen van de tentoonstellingen.

 

In de tabel van de kunstwerken wil ik ook namen van relevante tentoonstellingen kunnen invoeren of selecteren. Tegelijkertijd wil ik dat de naam van het kunstwerk wordt gespiegeld in het record van de bewuste tentoonstelling. Het lijkt er op dat ik twee portalen moet hebben die met elkaar communiceren, maar die niet identiek zijn. Niet ieder schilderij was in iedere tentoonstelling.

 

Als vergelijkingsveld kan ik de naam van de tentoonstelling nemen. Maar die moet dan exact gespeld zijn. Met een invoerlijst, gebaseerd op het gerelateerde veld in de andere tabel zou dat kunnen. Maar als ik de naam van de tentoonstelling later wijzig, bijv. een spelfout, dan wordt de de invoer in de tabel van de kunstwerken niet gewijzigd. en dan is de spiegeling verbroken.

 

Kan iemand mij helpen? Klopt mijn logica?

 

met groet, Willem

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je redenering lijkt mij volstrekt logisch.

Ik denk dat je probleem wel gemakkelijk op te lossen is.

 

Als je je tentoonstellingen een uniek nummer geef, kun je zo op basis van dit nummer relationeren en de naam corrigeren als nodig zonder dat dit verder invloed heeft op je relatie.

 

 

Vr. groet

Harry

Link naar reactie
  • 0