Ga naar inhoud
  • 0

Zoekopdracht activeren met enter/return


MartinFM

Vraag

Hallo,

 

Ik heb het volgende probleem: op 1 lay-out van mijn FM-bestand kan ik geen zoekopdrachten activeren via 'enter' of 'return'. Dus: ik zoek op bijvoorbeeld 'man', druk vervolgens op enter/return maar in plaats van dan op 'man' te zoeken ga ik als een soort tabfunctie naar het volgende veld. Het zoeken kan ik alleen activeren door op de zoekknop in het linkerpaneel te klikken. Is dit iets wat je ergens kunt instellen? Ik zou graag willen dat er gewoon gezocht wordt zodra ik op 'enter' klik, net als in alle andere lay-outjes in dit bestand.

 

Heb geprobeerd of het probleem verdwijnt na de herstelfunctie van Filemaker: geen effect

Heb geprobeerd de lay-out opnieuw te maken, door alles te kopieren naar een nieuw aangemaakte lege lay-outpagina: zoeken via return/enter kan dan wel, maar alleen als ik er twee keer op klik. Is al beter natuurlijk, maar hoe krijg ik het nou voor elkaar dat er wordt gezocht na 1 klik op enter?

 

Alvast mijn dank!

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Ron,

 

Je hebt helemaal gelijk, dat is het! Waarschijnlijk is het een keer per ongeluk ingesteld. Ik dacht eigenlijk dat die werking alleen van toepassing was op de 'blader-modus', maar blijkbaar heeft het ook consequenties voor de 'zoek-modus'.

 

Hartelijk dank!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...