Ga naar inhoud
  • 0

Deel van inhoud veldwaarde overnemen in ander veld


easyconn

Vraag

Beste forumleden,

 

Ik heb het volgende probleem met mijn database voor mijn modelbaan verzameling.

Het gaat om het volgende;

In het veld “catalogusnummer” kan het voor komen,dat de fabrikant 2 of meer verschillende modellen heeft uitgebracht met het zelfde artikelnummer. De verschillen zitten dan in kleine details of nummering van de rijtuigen.

Dit los ik door in het veld “versienummer” achter de punt nog een getal toe te voegen

Tevens kan dit nummer ook bij een andere fabrikant voorkomt.

 

Nu zou het handig zijn , bij het invoeren van een nieuw model, als bij de keuze in het veld “fabrikaat” na een keuze de eerste 3 letters automatisch voorin in het veld “catalogusnummer” wordt ingevuld, waardoor dus aan een bepalende voorwaarde wordt voldaan.

 

Daarna wordt het catalogusnummer ingevuld.

Indien blijkt bij invoer van catalogusnummer, dat deze al voorkomt en het model is hetzelfde , dan moet in het veld “versienummer” het catalogusnummer worden overgenomen en achter de komma het getal 0 met factor 1 worden verhoogd.

 

Ik hoop dat ik de situatie voldoende heb uitgelegd.

 

Daarom de vraag wie kan mij helpen met het script hiervoor.

 

Alvast bedankt.

Modelbaan beheer Pro.fp7

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Plaats een calculated value in het veld Catalogusnummer:

 

Left ( Fabrikaat ; 3 )

 

Zie afbeelding ter verduidelijking.

 

Iets te eenvoudige voorstelling van zaken... zie ik nu, na (goed) lezen van de vraag! Moet toch met een (aanvullend) scriptje ben ik bang.

treinen.thumb.jpg.6b268ee5c77a86716e298c135f2c6894.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ter aanvulling op het vorige bericht en de aanpassing die daar al is voorgesteld:

 

Ik ga er vanuit dat je versie 10 van Filemaker advanced hebt. Dit vanwege de script triggering mogelijkheden in deze versie.

 

Ik heb een extra relatie gelegd in je database. Met behulp van de Count () functie bepaald deze de juiste versie van het veld. Dit heb ik in een script gezet die wordt getriggerd zodra je uit het veld catalogusnummer stapt. Het script bepaalt het getal achter ieder versienummer. beginnend met nul. Je kan er nog een voorwaardelijke conditie inbouwen die het versienummer leeg laat, maar in mijn optiek maak je het dan te ingewikkeld.

 

Succes!

Modelbaan beheer Pro.fp7

aangepast door Gast
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...