Ga naar inhoud
  • 0

Hoe aanpakken ?


Zero55

Vraag

Ik had graag een functionaliteit bijgemaakt bij mijn huidige database van units...

Het is een database van een 9000-tal units met de nodige gegevens, uniek veld is de unitnummer.

Nu is er een gedeelte van deze units die soms verhuurd worden aan klanten (ook een bestaande database, elke klant heeft een uniek ID)

Graag had ik nu op de een of andere manier bijgehouden welke units "binnen" (IN) zijn en welke bij de klant (OUT), uiteraard met de nodige info erbij, vanaf wanneer ze bij de klant zijn en wanneer ze terug gekomen zijn...Een unit kan dus meerdere keren "IN" of "OUT" zijn...

Kan ik om dit te maken best met een soort "line item"-file werken ?

Eigenlijk wil ik een bepaalde unit kunnen opzoeken in de unitdatabase en op een knop klikken om hem in status "IN" of "OUT" te zetten...kan er dan automatisch een record aangemaakt worden in de line item-file ?

 

Graag suggesties of bedenkingen...

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Naar wat ik lees zit je wat mij betreft op een goed denkwijze met de "line items"

Je maakt een join tabel tussen aan de ene kant de relaties (klanten) en de andere kant je units.

Een record in die tabel is aan te maken op relatie maar je kunt het ook heel goed scripten.

Als je de datum in en out ook bijhoud in de join heb je volgens mij al genoeg om jouw wens te vervullen.

Je kunt dan bij de klant zien welk item van waneer tot waneer bezet is en bij de items kun je zien waneer tot waneer en door welke klant het bezet is.

Succes er mee

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...