Ga naar inhoud
  • 0

Zoeken van records tussen 2 datums


roncatto

Vraag

Kan er mij iemand helpen bij het schrijven van volgend script?

 

Men zou alle records moeten weergeven tussen de huidige datum en de datum 5 weken verder. Dit moet men wegschrijven in een pdf bestand.

 

Dus bv:

 

1 20/04/2008 Barcelona

2 31/05/2009 Real Madrid

3 21/06/2009 Manchester united

4 04/10/2009 Chelsea

 

 

Na het zoeken zou hij dus alleen record 2 en 3 mogen vinden omdat deze tussen de 2 data liggen.

 

Bedankt.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

oke bedankt dat heeft al heel wat geholpen maar ik heb nog een klein probleem

 

 

ik heb een layout en daar staan alle gegevens in van mijn hoofdtabel speler

zoals naam, geboortedatum, positie en zo verder

 

verder heb ik een tabel wedstrijden

in die tabel zitten alle gegevens over die speler zijn wedstrijden dus wedstrijd datum enzoverder

 

in mijn layout heb ik een portal gemaakt zodat ik per speler al zijn wedstrijden kan opvragen.

wat helemaal werkt. Nu wil ik als ik op een knop klik dat hij in diezelfde portal alleen maar de wedstrijden weergeeft die binnen de 5 weken worden gespeeld.

 

Voor de moment met uw script vind ik alle records van spelers dus nog een wedstrijd moeten spelen tussen die 2 datums maar in de portal staan nog al zijn wedstrijden ook die dat al voorbij zijn.

 

Heeft u hiervoor oplossing?

Link naar reactie
  • 0

Neem in je hoofdtabel twee globale velden op. Noem deze vandaag en vij_weken_verder.... of zoiets. leg een relatie tussen je hoofdtabel en je wedstrijdentabel. Waarbij de twee aangemaakte velden een relatie hebben met de datum in je wedstrijden tabel.

 

Zorg er nu voor dat deze relatie een => relatie heeft met vandaag en een <= relatie met vijfweken verder. En zie daar een portaal met alle data tussen vandaag en vijf weken verder.

 

Middels een tweede knop of een een complexer scriptje onder 1 knop kun je de data in je portaal variëren, door simpel de data verder uitelkaar te laten lopen. Bijvoorbeeld vandaag wordt dan 1-1-2001 en vijf weken verder 1-1-2010.

 

Voor de duidelijkheid... een voorbeeldje.

data.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...