Jump to content
  • 0

Show current record

TheMisfit

Question

Posted

Ik gebruik het volgende subscript

om de found set te beperken tot het huidig record (als onderdeel van een groter rapportagescript):

Show All Records

Ommit Record

Show Ommitted

Dat gaat 99% van de tijd goed (met de laatste versie van FP server 8 en FP 8.5, alles onder Windows).

Heel af en toe veroorzaakt de eerste lijn zonder aanwijsbare reden ook een sprong naar het eerste record !!!

Het heeft lang geduurd eer ik de fout zelf heb kunnen waarnemen en debuggen m.b.v. de script debugger.

Een vijftal keer is het gelukt om met exact dezelfde handeling steeds weer foutief op record 1 te belanden bij het uitvoeren van 'Show All Records'

Daarna liep het weer normaal. Aan het script en de uitgevoerde handelingen is niks maar dan ook niks gewijzigd.

Iemand ervaring met deze bug of beter nog een oplossing.

alvast bedankt

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Maak een extra TO aan naar die tabel en gebruik in je script "Go to related record", in plaats van de drie scriptregels die je nu gebruikt. Opgelost!

• 0
Posted

Het subscriptje word gebruikt voor zowat alle rapportering in alle tabellen.

Dat lijkt me een serieuze overhead om dit te gaan implementeren.

Heeft iemand dit verschijnsel ook al vastgesteld?

• 0
Posted

De implementatie hiervan is eenvoudig en niet tijdrovend. De extra To die je moet aanmaken gebruik je niet voor de rapportage layouts maar puur voor de verwijzig naar dat ene record. Dus To aanmaken, scripts aanpassen en klaar!

Ik begrijp dat je met dat ene subscriptje al je layouts kunt bedienen. Met een If en If else kun je je subscript blijven gebruiken. Deze wordt alleen wel wat groter dan dat je subscript nu is.

Ik kan je probleem niet reproduceren. Zoals je zelf al aangaf gaat het in de meeste gevallen gewoon goed.

Ik weet alleen dat voorgestelde oplossing bij mij nog nooit heeft gefaald!