Ga naar inhoud
  • 0

nieuwe licentie of niet


greg

Vraag

Beste ,

 

Een vraagje.

Ik heb momenteel filemaker op mijn vaste computer, maar nu zou ik een laptop willen kopen en daar ook mijn bestand van filemaker gebruiken. Ik ben wel enige gebruiker en zal nooit tegelijk op beide werken. Moet ik nu een extra licentie aankopen?

 

Nog een vraagje.

Wanneer ik dan filemaker ook mijn laptop heb, hoe kan ik dan het gemakkelijkst synchroniseren? Kan dit zonder een internetaansluiting op mijn laptop?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp :P

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, volgens de EULA mag je dat, FMP gebruiken op laptop en vaste computer met een enkele licentie. Samengebruik wordt specifiek uitgesloten.

 

Synchroniseren is iets dat je moet doen wanneer je op verschillende machines veranderingen aanbrengt in gescheiden gevoerde versies van hetzelfde bestand.

a) daar doet FileMaker niet aan. Het gaat uit van een netwerksituatie en het delen/samengebruik van bestanden (dat klopt niet helemaal, er is een 'third party tool', Syncdek, dat deze behoefte afdekt, maar dat is in dit geval niet van toepassing vanwege (de prijs en) de specifieke situatie)

b) dat heb je niet nodig, want je werkt tenslotte nooit tegelijkertijd aan dezelfde database

 

Je wilt steeds met hetzelfde bestand werken, dus zul je dat zonder netwerk moeten kopieren. Een USB stick of een externe harddisk zouden voldoende moeten zijn. Als je wel een intern netwerk hebt (in tegenstelling tot een internetaansluiting), kun je het bestand natuurlijk in een gedeelde map leggen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle info Durk.

 

Alleen heb ik het programma 'filemaker pro' gedownload en daardoor heb ik geen installatie-cd om het op mijn laptop te zetten.

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Ik kan dus mijn bestand opslaan op een usb-stick en dan deze gewoon versteken van computer naar laptop en omgekeerd.

Kan ik dan rechtstreeks op de usb-stick werken of moet ik het telkens kopiëren op de computer of laptop?

Link naar reactie
  • 0

Het bestand dat je gedownload hebt, is het installatieprogramma, dat kun je dus op de andere computer ook gewoon uitvoeren, dan wordt FMP geinstalleerd.

 

Je kunt de database inderdaad gewoon op je USB stick laten staan en het daar bewerken, al zou ik wel regelmatig een kopietje opslaan. USB sticks hebben de neiging verloren te gaan :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...