Bruno Posted June 23, 2009 Posted June 23, 2009 Ik werk met fmserver 10 en een 30-tal clients. Sommige schermen laden traag op of blijven even hangen . Ik heb dit vooral bij een layout met een groot aantal tabbladen waarop portalen geplaatst zijn. In de 6-versie had ik voor iedere tab eigenlijk een nieuwe layout. Toen had ik dat probleem niet. Kunnen het aantal tabbladen invloed hebben op de snelheid van de schermopbouw ? Quote
0 andries Posted June 23, 2009 Posted June 23, 2009 niet zozeer het aantal tabbladen, wel het feit dat je een portaal hebt op elk tabblad. Hij moet dan al die records eerst laden, en dat kan soms wel wat tijd in beslag nemen. Quote
0 Bruno Posted June 23, 2009 Author Posted June 23, 2009 Als je start met een tab waar geen portalen op staan gaat het sneller Quote
0 GlV Posted June 23, 2009 Posted June 23, 2009 Het is ook te zien hoeveel gerelateerde records er zijn. Controleer zeker eens dat de sortering niet verkeerd staat op de portal(s). mvg Glenn Quote
0 Bruno Posted June 23, 2009 Author Posted June 23, 2009 Hoe kan een sortering verkeerd staan ? Quote
0 GlV Posted June 23, 2009 Posted June 23, 2009 Als je een bestaande portal neemt waar een sortering op staat en je veranderd de occurrence, dan staat er een verkeerde sortering op die portal, deze zal vertraging teweegbrengen. mvg Glenn Quote
Question
Bruno
Ik werk met fmserver 10 en een 30-tal clients.
Sommige schermen laden traag op of blijven even hangen .
Ik heb dit vooral bij een layout met een groot aantal tabbladen waarop portalen geplaatst zijn.
In de 6-versie had ik voor iedere tab eigenlijk een nieuwe layout. Toen had ik dat probleem niet.
Kunnen het aantal tabbladen invloed hebben op de snelheid van de schermopbouw ?
5 answers to this question
Recommended Posts