Ga naar inhoud
  • 0

update matching records


Bruno

Vraag

Om een betalingsoverzicht te creeren voor de klanten, importeer ik alle betalingen en verkopen naar 1 tabel.

Ik gebruik de optie " Update matching records in found set" samen met add remaining data as new records.

Voor de betalingen werkt dit zonder problemen.

De verkopen echter komen er gewoon voor een 2e keer in.

 

Heb het volgende al gecontroleerd:

1- Het unieke InvoiceId is met een = aangeduid

2- Het invoiceId is in de 2 tabellen een Tekstveld

3- Voor de import doe ik in beide tabellen "show all records"

4- Heb de scriptlijn van de import al verwijderd en terug aangemaakt

 

Wat kan ik nog nakijken ?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, dat is geen optie.

Veel klanten doen deelbetalingen en willen regelmatig heel hun historiek op papier zien in chronologische volgorde.

 

bvb.

 

Betaling 29-6 : 100

factuur 27-6 : 50

factuur 20-6 : 50

 

Ik vrees dat je dat met portalen niet voor mekaar krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Alle benodigde gegevens zitten al in je database. Gebruik relaties, rapporten en portalen om gegevens te tonen. Zo voorkom je dat er onnodig redundante data nodig is en maakt het geheel flexibel. Alles valt en staat met een goed genormaliseerde database structuur. Als die klopt is het niet ingewikkeld om uit al je gegevens, informatie te verkrijgen en rapporten samen te stellen.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik het zie heb je orders van klanten dat worden facturen. Deze facturen kunnen in delen betaald worden. Maak hiervoor een tabel betalingen. En dan ben je er al. Via relaties kun je dan een rapport maken op het niveau van betalingen waarbij je de informatie van de factuur en/of order + klantgegevens kan weergeven in headers en subsummaries.

Link naar reactie
  • 0

Wat is het resultaat als je een berekening maakt op de twee vergelijkingsvelden in je database met de volgende functie

Exact ( oorspronkelijke tekst ; vergelijkende tekst ) of met

lower ( Exact ( oorspronkelijke tekst ; vergelijkende tekst ) )

en anders met trim ( lower ( Exact ( oorspronkelijke tekst ; vergelijkende tekst ) ) )

 

als de berekening waarde "1" terug geeft zijn je waarden gelijk en zou de import moeten werken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...