taigo Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 in een script voer ik op een bepaalde moment een zoekopdracht uit wanneer er geen records gevonden worden, getest en met if [get (gevondenTelling) =0] script onderbreken/hervatten[onbeperkt] end if gaat de script verder met de eerste regel na de "end if" maar eigenlijk wil ik dat die verder gaat met een scriptstap wat verder in het script en de eerste vier regels na de "end if " overslaat Ik kan er ook "script afsluiten" invoegen maar dan sluit het gehele script af, dat mag ook niet en zonder de "if then lus" loopt ie ook vast wanneer er geen records gevonden worden. in VBA gaat dit eenvoudig met "go to" command maar ik vind niks analoogs in scripts in filemaker kan iemand me hierbij vooruit helpen alvast bedankt Quote
Maarten Witberg Posted July 9, 2009 Posted July 9, 2009 Ik denk dat je die vier stappen gewoon onder de if-end if kunt brengen dus if [ get ( gevondentelling ) = 0 ] script onderbreken / hervatten [ onbeperkt ] stap 1 [ ] stap 2 [ ] stap 3 [ ] stap 4 [ ] end if stap 5 [ ] als dit niet is wat je bedoelt, moet je meer vertellen over je script. Quote
andries Posted July 9, 2009 Posted July 9, 2009 is het niet: if [ get ( gevondentelling ) = 0 ] script onderbreken / hervatten [ onbeperkt ] else stap 1 [ ] stap 2 [ ] stap 3 [ ] stap 4 [ ] end if stap 5 [ ] Op deze manier zal hij indien er dus niets gevonden wordt wachten en dan naar stap 5 gaan, anders zal hij stap 1 - 4 uitvoeren. Quote
Recommended Posts