Ga naar inhoud
  • 0

agenda met records uit meerdere tabellen


greg

Vraag

Graag had ik met het programma seedcode mijn agenda gemaakt. Maar daarin zouden de records moeten komen uit 2 verschillende bestaande tabellen 'bestellingen' en 'opdrachten'. Dit zou automatisch moeten gebeuren zodat ik niet telkens moet importeren. Kan iemand me zeggen hoe ik hiervoor mijn relaties moet opbouwen. Eventueel een voorbeeldje idien mogelijk. Graag had ik dan ook nog de mogelijkheid om gewone afspraken rechtstreeks in de agenda op te maken.

 

Alvast bedankt :!:

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Ik denk niet dat ik een voorbeeld kan en mag posten met de SeedCode calender als bron.

 

Ik geef je hierbij een plaatje hoe je je tabellen kan koppelen aan seedcode. Zorg dat in je bestelling en opdracht, de gerelateerde agenda velden van Seedcode staan.

Agenda.jpg.865e24f6016f9bb8deae43acc2cdb7ab.jpg

velden.jpg.b96b9ade5e3495f8adf80ff681db5de1.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Wanneer ik doe wat er in uw bijlage staat kan ik in mijn tabel 'bestellingen' de afspraken van mijn agenda zien, maar eigenlijk is het de bedoeling om het omgekeerde te doen. Zodat ik in mijn agenda de records uit tabel 'bestellingen' kan zien.

 

Ik heb intussen wel al mijn tabel 'bestellingen' kunnen koppelen volgens de wijze van de seedcode-handleiding. Nu kan ik wel maar enkel 1 tabel (bestellingen) koppelen maar geen 2. Hoe kan ik dit oplossen?

Is het misschien mogelijk om de agenda te koppelen aan een nieuwe tabel die de gegevens bevat uit 'bestellingen' en 'opdrachten'? Indien ja hoe moet ik dan de 2 tabellen koppelen aan de nieuwe tabel?

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
  • 0

Je wil eigenlijk drie dingen in de agenda:

 

- Bestellingen tonen

- Opdrachten tonen

- Losse agenda items kunnen toevoegen.

 

Doordat je het laatste ook wenst, moet je per definitie een veld hebben in de agenda waar je een nieuwe agendapunt in kan maken.

 

Je kan in een portal de velden uit één andere TO tonen en niet van beide. Je zal dus een aparte tabel moeten maken waar je de waardeen van opdrachten en bestelingen in plaatst. En die tabel bestaat al: appointments (eigen tabel van Seedcode). Ik denk dat je het in dat geval zal moeten scripten. Relationeel los je dat niet op.

 

Zoals ik het nu voorstel kun je in de calender op de afspraak klikken (moet je nog wel even maken) en ga je naar de gerelateerde bestelling of opdracht en in de opdracht en / of bestelling kun je de afspraak zien staan. Lijkt me een werkbare oplossing, die niet al te veel aanpassing vereist aan je bestaande tabellen.

Link naar reactie
  • 0

Dag Eroos,

 

Alvast bedankt voor alle uitleg, maar ik kan niet volledig volgen.

Intussen heb ik wel al mijn 'opdrachten' in de tabel bestellingen geplaats, en werk vanaf nu enkel nog met 1 tabel 'de bestellingen'. Deze is intussen gelinkt met de tabel 'agenda'. Dit werkt allemaal goed, behalve 1 ding: Hoe kan ik de losse agenda items toevoegen zonder dat deze verschijnen in de tabel 'bestellingen'?

 

 

alvast bedankt,

Link naar reactie
  • 0

Zodra je een agenda item aanmaakt in de layout die gebaseerd is op de tabel 'appointments' dan is er geen foreign key die naar de tabel van bestellingen wijst en dus geen relatie. De aangemaakte record zal daardoor alleen in de agenda zichtbaar zijn en niet in de bestelling. Als je de relatie hebt gelegd zoals ik in het voorbeeld aangaf gaat het vanzelf goed.

 

Waar loop je nu precies tegenaan als je een agenda item aanmaakt in 'appointments'?

Link naar reactie
  • 0

als ik nu een nieuwe apointment aanmaak in mijn agenda, wordt hij als een nieuw record bijgevoegd bij mijn tabel 'bestellingen'.

Ik heb mijn tabel 'bestellingen' gekoppeld aan de agenda zoals omschreven staat bij "How Can I Use My Own Appointments File in the Calendar?".

 

heb je een idee wat ik verkeerd doe?

 

Ik denk dat het bij jouw voorbeeld op een andere manier wordt gedaan, maar uit het voorbeeld kan ik te weinig afleiden hoe dit in elkaar zit.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...