Ik heb het volgende aan de hand, de klant ziet dit als een probleem.
In een relatietabel staan o.a. emailadressen.
In een offertetabel staan offertes die gekoppeld zijn aan een relatie.
Nu laat ik via een script een offerte in een bepaalde layout (vanuit de tabel offerte_lines) bewaren als pdf.
De pdf wordt als attachment meegestuurd in de scriptstap SendMail.
Het resultaat is dat er een mail in Outlook wordt klaargezet waar het emailadres, het onderwerp, de tekst en het attachment al reeds is ingegeven.
Het rare is dat als ik dat op mijn Mac doe ik wel de mogelijkheid heb om als die mail klaarstaat nog weer in Filemaker te kijken om eventueel wat dingen na te kijken en heen en weer te switchen tussen outlook en Filemaker terwijl als de klant dit doet op zijn Windows XP machine Outlook als het ware Freezed. Je kunt dan niets meer doen tot dat je de mail verzonden of ge-delete hebt.
Is iemand hier bekend mee en zijn er oplossingen voor? dat is mijn vraag.
Question
tackenco
Hoi iedereen,
Ik heb het volgende aan de hand, de klant ziet dit als een probleem.
In een relatietabel staan o.a. emailadressen.
In een offertetabel staan offertes die gekoppeld zijn aan een relatie.
Nu laat ik via een script een offerte in een bepaalde layout (vanuit de tabel offerte_lines) bewaren als pdf.
De pdf wordt als attachment meegestuurd in de scriptstap SendMail.
Het resultaat is dat er een mail in Outlook wordt klaargezet waar het emailadres, het onderwerp, de tekst en het attachment al reeds is ingegeven.
Het rare is dat als ik dat op mijn Mac doe ik wel de mogelijkheid heb om als die mail klaarstaat nog weer in Filemaker te kijken om eventueel wat dingen na te kijken en heen en weer te switchen tussen outlook en Filemaker terwijl als de klant dit doet op zijn Windows XP machine Outlook als het ware Freezed. Je kunt dan niets meer doen tot dat je de mail verzonden of ge-delete hebt.
Is iemand hier bekend mee en zijn er oplossingen voor? dat is mijn vraag.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Groet, Niels
1 answer to this question
Recommended Posts