Ga naar inhoud
  • 0

Vraag m.b.t. sendmail in combinatie met Outlook


tackenco

Vraag

Hoi iedereen,

 

Ik heb het volgende aan de hand, de klant ziet dit als een probleem.

 

In een relatietabel staan o.a. emailadressen.

In een offertetabel staan offertes die gekoppeld zijn aan een relatie.

 

Nu laat ik via een script een offerte in een bepaalde layout (vanuit de tabel offerte_lines) bewaren als pdf.

De pdf wordt als attachment meegestuurd in de scriptstap SendMail.

Het resultaat is dat er een mail in Outlook wordt klaargezet waar het emailadres, het onderwerp, de tekst en het attachment al reeds is ingegeven.

 

Het rare is dat als ik dat op mijn Mac doe ik wel de mogelijkheid heb om als die mail klaarstaat nog weer in Filemaker te kijken om eventueel wat dingen na te kijken en heen en weer te switchen tussen outlook en Filemaker terwijl als de klant dit doet op zijn Windows XP machine Outlook als het ware Freezed. Je kunt dan niets meer doen tot dat je de mail verzonden of ge-delete hebt.

 

Is iemand hier bekend mee en zijn er oplossingen voor? dat is mijn vraag.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

 

Groet, Niels

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het verschil lijkt hem te zitten in hoe FileMaker afhankelijk van het OS de aanvraag afhandelt.

 

Op Windows start je de actie in FileMaker. FileMaker vraagt aan Windows om de standaard email client te openen, waarna (als je 'geen dialoogvenster' niet aktiveert) die email client een bericht voor je klaar zet. FileMaker reageert nergens meer op, totdat het van de email client te horen krijgt 'OK, bericht verstuurd'. Als je dit in een script doet, zie je dat het script nog loopt, zolang het emailtje niet verstuurd is.

 

Op Mac opent FileMaker de email client en lijkt zich al tevreden te stellen met de mededeling 'OK, bericht klaargezet' (of misschien trekt het mail programma de voorbarige conclusie dat het emailtje verstuurd is en meldt dat dan aan FM). Waarna FileMaker weer gewoon op je input reageert, het script is afgelopen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...