Ga naar inhoud
  • 0

Veldinvoer verbieden


bloempje

Vraag

Goedendag,

 

Ik zit met het volgende probleem. In een roosterprogramma wil ik de invoer van een specifiek veld blokkeren, als blijkt dat in eeb bepaald ander veld een waarde staat, bv ja of 1. Als deze waarde wordt verwijderd moet invoer weer mogelijk zijn. Via lockveld is het niet mogelijk, omdat andere velden in deze record toegangkelijk moeten blijven. Wie kan mij op weg helpen.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verschillende mogelijkheden, afhankelijk op welke manier de invoer zou moeten gebeuren:

 

met een script, iets in de aard van:

If [not IsEmpty(checkField) and checkField=0]
go to field [yourField]
End If 

 

door gebruik te maken van privileges, waarbij je 1 of meerdere velden locked.

 

Indien een plugin een optie is:

zippScript

EventScript

doScript

 

door validatie op een trigger veld

 

en nog een paar andere mogelijkheden.

 

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het scriptmatig oplossen.

De toepassing moet er zich wel toe lenen.

Link naar reactie
  • 0

Jean dank voor je snelle reactie, een script is geen optie, omdat het een routine is welke automatisch moet worden uitgevoerd zonder tussenkomst gebruiker, bmw is auto script alleen mogelijk vanaf Fm10?

Met plugins heb ik zelf nog nooit mee gewerkt, heeft niet mijn voorkeur, dus blijft over de privileges, ik heb op dit moment alleen nog maar gewerkt met een lockveld op gehele record, hoe zou ik dit op een veld kunnen uitvoeren, het gaat wel om totaal 31 velden welke onafhankelijk van elkaar moeten kunnen worden gelocked, zou je me iets op weg kunnen helpen waaraan ik moet denken?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...