Jump to content
  • 0

tekst van word-document plakken in filemakersjabloon

greg

Question

Posted

Hallo,

Voor het opmaken van mijn offertes had ik graag een sjabloon gemaakt op basis van de gegevens uit een record.

En daarin zou ik graag een tekst (het feestmenu) plakken vanuit word (inclusief tekstopmaak). Is dit mogelijk?

Momenteel maak ik mijn offertes in word via 'samenvoegvelden'. Maar op mijn laptop werk ik met openoffice en daar geraak ik in de problemen wanneer ik probeer te werken met 'samenvoegvelden'.

Alvast bedankt voor uw hulp,

greg

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je kan je offertes afdrukken vanuit FileMaker.

Je kan dan een veld aanmaken in de tabel "offerte", waar je de tekst van het feestmenu kan inplakken. Dan moet je enkel nog op je print layout dit veld zetten. Met sliding kan je dan het veld dynamisch maken, zodat het krimpt als er minder tekst in het veld "feestmenu" staat.

• 0
Posted

Helaas raak je de opmaak bij het overzetten kwijt. Binnen Filemaker heb je overigens ook redelijke (niet optimale) tekstbewerkingsfuncties. Daarnaast kun je in de tekst velden invoegen vanuit de database, waardoor je de brief beter kunt personaliseren.

Succes

• 0
Posted

wel, ik dacht hetzelfde, maar heb net de test gedaan... en hij neemt wel de opmaak over.

Let op: ik heb ook al het omgekeerde meegemaakt dat hij alles gewoon in "plain" inplakt... iets wat ik eens ga uitzoeken als er wat meer tijd is.