Ga naar inhoud
  • 0

3 vraagjes over caontainerveld


ReneBr

Vraag

Hallo,

 

Ik heb gezien dat je in Filemaker 10 je een webpagina kunt tonen. Is er een mogelijkheid om de inhoud van deze pagina te plakken in een containerveld?

 

Daarna zou ik de inhoud van het containerveld wilen mailen. Het laatste heb ik wat mee zitten spelen maar krijg dan als bericht in de mail client een vraagteken in plaats van de inhoud van de countainer. Iemand hier ervaring mee?

 

Ik wil op de server een mapje aanmaken en daar foto's neerzetten. Deze foto's hebben dezelfde naam als het record_id dus bijvoorbeeld 1000.jpg. Nu wil ik met een berekening deze foto tonen in een containerveld als referentie. Nu heb ik gezien dat je met de Troi plug-in paden kunt opgeven. kan dit ook in Filemaker 10 zonder plug-in?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

René

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb gezien dat je in Filemaker 10 je een webpagina kunt tonen. Is er een mogelijkheid om de inhoud van deze pagina te plakken in een containerveld?

 

Het is mogelijk om de HTML ( de broncode ) op te slaan in een veld in FileMaker. dit doe je met de GetLayoutObjectAttribute ( "webviewer" ; "content" ) (indien je webviewer als objectnaam "webviewer" heeft)

 

Verder is het ook mogelijk om een gehele webpagina op te slaan in een containerveld, dit doe je door eerst de HTML pagina op te slaan op je computer, en dan die file op te slaan in je container veld.

 

Daarna zou ik de inhoud van het containerveld wilen mailen. Het laatste heb ik wat mee zitten spelen maar krijg dan als bericht in de mail client een vraagteken in plaats van de inhoud van de countainer. Iemand hier ervaring mee?

 

De beste manier naar mijn mening is om eerst het containerveld te exporteren naar je temporary folder, en het pad op te slaan in een variabele. Dan kan je makkelijk een mail met attachment versturen en geef je als attachment de variable met je pad op.

 

 

Ik wil op de server een mapje aanmaken en daar foto's neerzetten. Deze foto's hebben dezelfde naam als het record_id dus bijvoorbeeld 1000.jpg. Nu wil ik met een berekening deze foto tonen in een containerveld als referentie. Nu heb ik gezien dat je met de Troi plug-in paden kunt opgeven. kan dit ook in Filemaker 10 zonder plug-in?

 

Maak twee velden aan: een containerveld, en een calculatie die het pad berekent. Verwijs met je container veld naar deze calculatie.

 

 

Veel succes !

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...