Ga naar inhoud
  • 0

rapport met gegevens uit gerelateerde tabel


greg

Vraag

Yeps,

 

Kan iemand mij helpen? ben er al 4 dagen mee bezig maar het lukt niet.

Het lukt me niet om bepaalde gegevens te weergeven in een rapport.

Zie bestandje in bijlage.

Ik wil een rapport maken met productname en TotQuantity en dit voor een bepaalde periode (gebaseerd op appdate).

m.a.w. Wil ik een lijst kunnen afdrukken met daarop de producten en het aantal die ik voor een bepaalde periode zal nodig hebben.

Ik denk dat het rapport best opgemaakt gebaseerd op de tabel producten.

Dit omdat deze tabel wat ingewikkelder is dan voorgesteld in mijn bijlage. Elk produkt is samengesteld door andere producten en soms zijn deze ook nog eens samengesteld door andere producten en ik moet de producten alsook de subproducten in het rapport kunnen zien (maar dit zal zelf wel lukken om dit uit te werken).

 

Kan iemand mij op weg helpen?

relatiegrafiek.fp7

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan dit dan op geen enkele manier opgelost worden?

wanneer ik mijn layout op invoiceitems moet baseren kan ik de grondstoffen uit tabel products (vb broodje=stokbrood, tomaat, sla,...)niet zien en dat is hetgeen ik nodig heb .

Is het bijvoorbeeld mogelijk om het rapport te baseren op de tabel products en dan via een script de records te zoeken voor een bepaalde 'appdate'? Disnoods mits het aanpassen van mijn relaties en tabellen?

Link naar reactie
  • 0

Eroos bedankt voor alle hulp maar nu kan ik nog niet zien hoeveel sla (aantal x hoeveelheid per persoon) ik nodig heb en wanneer de sla voorkomt in 2 verschillende gerechtjes kan ik ook het totaal aantal sla voor beide gerechtjes niet zien.

 

Ik geraak er niet uit en denk nochtans dat het haalbaar moet zijn. desnoods mits enige aanpassingen in de structuur en tabellen.

 

Weet er iemand een oplossing?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...