Ga naar inhoud
  • 0

login koppelen aan records


Zero55

Vraag

Momenteel is een database beschikbaar gemaakt via internet dankzij de PHP site assistant...

Maar nu zouden we afhankelijk van de login (naam en wachtwoord) enkel de records willen laten zien die voor die betreffende ingelogde user van toepassing zijn, hoe begin ik hieraan ?

De records beschikken al over de klant_ID die ook dienst doet als loginnaam.

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi,

 

Ik denk aan de volgende mogelijkheden:

 

in plaats van het newFindAllCommand command haal je de records op met een zoekopdracht.

Die zoekopdracht bevat dan altijd ten minste het klant_id.

 

of

 

je maakt een layout in Filemaker met de tabel klanten met een portaal (met records die gekoppeld zijn aan de klant en die inzichtelijk wilt maken).

Op basis van het klant_id selecteer je de juiste klant en laat je de related set zien.

 

Gr. Niels

Link naar reactie
  • 0

Heb de tweede methode geprobeerd, maar krijg het niet voor mekaar...

Ofwel krijg ik niets te zien ofwel het eerste record dat terugkomt op iedere rij van de website

Lokaal werkt het thans wel.

 

Ik begrijp eigenlijk niet hoe ik de PHP Site Assistant kan vertellen dat enkel de records van de ingelogde klant getoond mogen worden... :oops:

Link naar reactie
  • 0

ja, dat had ik dus al geprobeerd...zonder succes helaas.

Als ik inlog met "volledige toegang" zie ik wel verschillende records verschijnen...

:evil: Het gaat iets stoms zijn hé, ik voel het ! :evil:

 

In principe werkt het login verhaal...ik krijg enkel de gegevens van de records te zien van de persoon die ingelogd is, maar alle andere records zijn blanco.

Hoe krijg ik die blanco's ertussenuit ???

 

beeld.jpg

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ga je het niet redden met de normale accounts en privileges hoor.

 

Je moet zelf een inlog script maken in PHP. Dat kan bijvoorbeeld heel handig door te kijken of de user voor komt in je klantenbestand en of de usernaam en het wachtwoord overeen komen met die gegevens in je klanten bestand. Als dat het geval is zet je een cookie of begin je een sessie met de klant_id als waarde.

 

Vanaf dan kan je het klant_id gebruiken om de juiste gegevens te tonen. Dat kan bijvoorbeeld op de twee manieren die ik al beschreven had.

De layout waar je naar verwijst in je php scripts moeten natuurlijk wel alle velden, portalen ed. bevatten want anders zie je helemaal niets.

Als je de error functie gebruikt kun je er redelijk snel achter komen waarom iets niet werkt.

 

Succes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...