edc Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Ik importeer een tekstbestand met ondermeer een tekstveld met een vaste lengte van 40 karkakters. De inhoud wordt dus telkens aangevuld door spaties tot aan 40 karakters. Hoe kan ik op een eenvoudige en snelle manier de 'naloop' spaties verwijderen? Quote Link to comment
0 tackenco Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Trim(Veld waar de spaties uit moeten) Quote Link to comment
0 edc Posted September 9, 2009 Author Share Posted September 9, 2009 Het is niet de bedoeling dat de tussenliggende spaties er uit gaan. Enkel de spaties op het einde van de zin. Toch bedankt voor het meedenken. Quote Link to comment
0 andries Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Trim verwijdert toch enkel de leading en trailing spaties? Nooit in het midden van een zin. Quote Link to comment
0 edc Posted September 9, 2009 Author Share Posted September 9, 2009 Oops. Was effen te vlug. Klopt inderdaad. Bedankt. Quote Link to comment
Question
edc
Ik importeer een tekstbestand met ondermeer een tekstveld met een vaste lengte van 40 karkakters. De inhoud wordt dus telkens aangevuld door spaties tot aan 40 karakters. Hoe kan ik op een eenvoudige en snelle manier de 'naloop' spaties verwijderen?
5 answers to this question
Recommended Posts