Jump to content
  • 0

Drives voor Windows én Mac

HarryR

Question

Posted

Voor een database gebruik ik een web-drive. In Windows heet hij F:\Foto en daarnaar kan ik in een afbeeldingsveld verwijzen: F:\Foto\JufJansen.jpg en de foto is zichbaar. Maar hoe moet ik diezelfde naam in een OS X omgeving zodanig benoemen dat de foto ook daar zichtbaar wordt? Op de Mac open ik de web-drive met appeltje-K.

Dank, Harry

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dank je trikke,

Ik begrijp hoe ik achter de Mac-naam van de drive kan komen. Maar als ik in de database op een Windows machine mijn windowsnaam (F:\Foto\) gebruik vindt je die foto dan ook op een Mac? Er vanuit gaande dat dezelfde applicatie wordt gebruikt via "Host op afstand".

• 0
Posted

Ik heb het container-veld Pasfoto aangepast. (Normaal klikte ik rechts , koos "Afbeelding invoegen ...", ging naar de map met pasfoto's, en koos de gewenste foto.) Ik heb er een Bewerkingsveld (type Container) van gemaakt met een berekening waarin afhankelijk van het besturingssysteem op Windows- of Macwijze naar een foto wordt verwezen:

(In de tabel Basisgegevens wordt het Platform bepaald, zodat het meer kan worden gebruikt!)

If ( IsEmpty ( Foto_naam) ; "leeg" ; Case ( Basisgegevens::Platform = "W" ; "F:" & Foto_naam ; Basisgegevens::Platform = "A" ; "/Volumes//Foto/" & Foto_naam ; "Onbekend platform" ) )

Foto_naam bevat "Harry.jpg", de drive is "F:"; het Mac-stuk is nog niet klaar.

In het Pasfoto container-veld is nu de naam "F:Harry.jpg" en nog niet de foto zelf. Wat doe ik nog fout?

• 0
Posted

Als het -in dit geval- de rootdirectory is hoeft het niet, die \ (Windows hè).

Maar voor de zekerheid heb ik hem toegevoegd.

En nu staat er dus P:\.jpg en nog steeds geen foto te zien.

Bedankt voor het meedenken, Harry