Ga naar inhoud
  • 0

Toegang record beperken a.d.h.v. voorwaarde


Yoyo

Vraag

Ik zou, als aan een bepaalde voorwaarde voldaan is (stadium dat bereikt is), willen vermijden dat gegevens van dat record nog gewijzigd kunnen worden.

 

De bedoeling was de privilegeset zo aan te passen dat, eenmaal aan de voorwaarde voldaan is (of berekening true of false), de privileges zo aan te passen dat de gebruiker de gegevens enkel nog kan lezen of opzoeken (en indien mogelijk dupliceren), maar niet meer wijzigen of verwijderen.

 

Ik werk met Filemaker 9.0 maar kan blijkbaar bij het aanpassen van de privileges nergens een formule voor de logische berekening ingeven die bepaalt of het privilege al dan niet wordt toegestaan.

 

Is dat een functie die maar vanaf 10.0 beschikbaar is? Zo ja, kan ik dit dan op een andere manier oplossen?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, dat veld heb ik al aangemaakt, maar hoe en waar stel ik de voorwaarde in die bepaalt wanneer de privileges worden aangepast?

 

Nu heb ik verschillende privilegesets, maar die zijn afhankelijk van de account waarmee je inlogt. Hoe zorg ik ervoor dat de set afhankelijk wordt van dat ene veld?

Link naar reactie
  • 0

Je zal het per privilegeset moeten instellen, zowel bewerken als verwijderen hebben de keuzemogelijkheid 'Beperkt' . Hier kan je je formule invoeren, nadeel is natuurlijk dat het per set moet aangemaakt en beheerd worden.Een set per account lijkt me er wel een beetje over.

Onder 10 zou je dit natuurlijk netjes met triggers kunnen opvangen.

Een andere mogelijkheid is om een auto enter calculation of een bevestiging te voorzien in de vereiste velden, indien niet voldaan aan voorwaarde kan het veld niet gewijzigd.

Keuzes genoeg dus :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...