Ga naar inhoud
  • 0

Scriptstap Veld instellen, zucht!


HarryR

Vraag

Ik heb een probleem met een zoekopdracht in een script. Ik wil een overzicht laten maken van een aantal gebeurtenissen die in de komende 14 maanden zullen beginnen.

De begindatum is vandaag (Vandaag = Get (HuidigeDatum)) en de einddatum wordt berekend

( Vandaag_plus_14_maanden = Date(Month(Get ( HuidigeDatum )) + 2; Day(Get ( HuidigeDatum )); Year(Get ( HuidigeDatum ))+1))

Beide velden zijn type Berekening en Uitkomsttype Datum.

M.b.v. de scriptstap ( Veld instellen [Groepen::Begin; Groepen::Vandaag & "..." & Groepen::Vandaag_plus_14_maanden)] wordt het veld niet ingevuld (controle via Scriptstap Pauze). En dus levert het zoeken alles op i.p.v. de 14 maanden selektie.

 

Ik heb ook de velden via een berekeningsveld samengevoegd (Van_nu_tot_14_maand_verder = Vandaag & "..." & Vandaag_plus_14_maanden; zowel geprobeert als Uitkomsttype Datum en als Tekst) en die waarde het Veld ingesteld: werkt ook niet.

 

Dus de vraag, hoe moet ik het veld vullen?

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In een datumveld kun je alleen een datum invullen, een bereik wordt niet geaccepteerd in Find mode, althans niet met Set Field.

 

Je kunt dit omzeilen door de scriptstap 'Insert Calculated Result' te gebruiken. Het zoekveld moet wel aanwezig zijn op de actieve layout.

 

Dus:

 

Insert Calculated Result [select; Groepen::Begin; Groepen::Vandaag & "..." & Groepen::Vandaag_plus_14_maanden]

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

IK heb je tip opgevolgd, maar het levert nog geen resultaat op: na "Berekend resultaat invoegen" blijven alleen de "..." in het veld zichtbaar.

Zou ik nog iets over het hoofd zien? Ik heb van de gebruikte berekende velden de Opslagopties op "Berekeningsresultaten niet opslaan" aangevinkt.

Link naar reactie
  • 0

als ik het goed lees haal je de waarden uit een gerelateerde tabel.

in de zoekmodus is zijn die gegevens niet bekend omdat er in de zoekmodus nog geen relatie is.

want gerelateerd waaraan?

 

Je kan het misschien opvangen door eerst twee variabelen te vullen en die in je berekening te gebruiken.

Die variablen moeten dus gevuld worden voordat je overschakelt naar de zoekmodus.

Link naar reactie
  • 0

Heren tackenco en hbrendel,

 

De waarden staan in één tabel: Groepen. FM zet er zelf die naam voor.

Als ik -tijdens de uitvoering van de script- zelf de gegevens (2-10-09...2-12-10) intik in het veld "Begin" (tijdens een scriptonderbreking) dan gebeurt er wat ik wil en wordt de lijst afgedrukt. In de voetregel wordt de waarde "Van_nu_tot_14_maand_verder" (dat is het berekeningsveld dat de reeks maakt) juist afgedrukt.

 

Waarom bestaan er eigenlijk twee veldvullende scriptstappen: "Set field" en "Insert Calculated Result"? Die eerste lijkt mij overbodig. En de laatste kende ik niet: newbie!

 

En hbrendel, wat betekent "OP"?

 

Dank, Harry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...