Jump to content
  • 0

Scriptstap Veld instellen, zucht!

HarryR

Question

Posted

Ik heb een probleem met een zoekopdracht in een script. Ik wil een overzicht laten maken van een aantal gebeurtenissen die in de komende 14 maanden zullen beginnen.

De begindatum is vandaag (Vandaag = Get (HuidigeDatum)) en de einddatum wordt berekend

( Vandaag_plus_14_maanden = Date(Month(Get ( HuidigeDatum )) + 2; Day(Get ( HuidigeDatum )); Year(Get ( HuidigeDatum ))+1))

Beide velden zijn type Berekening en Uitkomsttype Datum.

M.b.v. de scriptstap ( Veld instellen [Groepen::Begin; Groepen::Vandaag & "..." & Groepen::Vandaag_plus_14_maanden)] wordt het veld niet ingevuld (controle via Scriptstap Pauze). En dus levert het zoeken alles op i.p.v. de 14 maanden selektie.

Ik heb ook de velden via een berekeningsveld samengevoegd (Van_nu_tot_14_maand_verder = Vandaag & "..." & Vandaag_plus_14_maanden; zowel geprobeert als Uitkomsttype Datum en als Tekst) en die waarde het Veld ingesteld: werkt ook niet.

Dus de vraag, hoe moet ik het veld vullen?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In een datumveld kun je alleen een datum invullen, een bereik wordt niet geaccepteerd in Find mode, althans niet met Set Field.

Je kunt dit omzeilen door de scriptstap 'Insert Calculated Result' te gebruiken. Het zoekveld moet wel aanwezig zijn op de actieve layout.

Dus:

Insert Calculated Result [select; Groepen::Begin; Groepen::Vandaag & "..." & Groepen::Vandaag_plus_14_maanden]

Succes!

• 0
Posted

IK heb je tip opgevolgd, maar het levert nog geen resultaat op: na "Berekend resultaat invoegen" blijven alleen de "..." in het veld zichtbaar.

Zou ik nog iets over het hoofd zien? Ik heb van de gebruikte berekende velden de Opslagopties op "Berekeningsresultaten niet opslaan" aangevinkt.

• 0
Posted

als ik het goed lees haal je de waarden uit een gerelateerde tabel.

in de zoekmodus is zijn die gegevens niet bekend omdat er in de zoekmodus nog geen relatie is.

want gerelateerd waaraan?

Je kan het misschien opvangen door eerst twee variabelen te vullen en die in je berekening te gebruiken.

Die variablen moeten dus gevuld worden voordat je overschakelt naar de zoekmodus.

• 0
Posted

Heren tackenco en hbrendel,

De waarden staan in één tabel: Groepen. FM zet er zelf die naam voor.

Als ik -tijdens de uitvoering van de script- zelf de gegevens (2-10-09...2-12-10) intik in het veld "Begin" (tijdens een scriptonderbreking) dan gebeurt er wat ik wil en wordt de lijst afgedrukt. In de voetregel wordt de waarde "Van_nu_tot_14_maand_verder" (dat is het berekeningsveld dat de reeks maakt) juist afgedrukt.

Waarom bestaan er eigenlijk twee veldvullende scriptstappen: "Set field" en "Insert Calculated Result"? Die eerste lijkt mij overbodig. En de laatste kende ik niet: newbie!

En hbrendel, wat betekent "OP"?

Dank, Harry

• 0
Posted

Ik heb dit nochthans als gebruikt. Maar eerst de periode gedefinieerd in een variabele $periode. Vervolgens in zoekmodus de set field= $periode. Zou moeten werken.

• 0
Posted

Dank je wel edc,

Het is gelukt. De variabele moet wel vóór de scriptstap "Ga naar Zoeken" staan.

Weer een nieuwe methode geleerd om een zoekveld in te vullen.

Dank ook aan de andere 2 helpers, hbrendel en Tackenco.

Harry