Ga naar inhoud
  • 0

import via ODBC op de server uitvoeren?


Tom

Vraag

Hallo,

 

weet iemand of het mogelijk is om een ODBC update uit te voeren op de server als deel van een script gestart op een client?

(dus geen gesceduled script vanop de server).

Ik refresh via ODBC de records om er dan een pdf van te maken die verstuurd wordt via mail.

Het versturen van de mail gaat perfect via de server, maar de ODBC update (naar een niet fm database) loopt nog lokaal op de client.

Dit neemt soms wat tijd in beslag en de client is dan bezet.

 

Alvast bedankt,

 

Tom

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met Server Advanced werkt het.

 

Ik maak er zelfs gebruik van via IWP.

 

Een gebruiker logt in op IWP via Server Advanced, past gegevens aan die middels verwerking van een script via ODBC op de MySQL webserver worden geplaatst.

Direct na verwerking op IWP kan de gebruiker op de website controleren hoe het is verwerkt.

 

Op deze wijze geef ik de gebruiker in IWP een mooi invulformuliertje mee, die in een Joomla artikel direct na accoord terug te lezen zijn.

 

Werkt schitterend!

 

Meer hierover: http://www.eenvoudigg.nl/new/index.php/internet/truckpulling

Link naar reactie
  • 0

Bedankt SuperWimmie voor je reactie,

 

maar ik probeer vanop een fmpro 10 client een script uit te voeren,

waarin de stap "import records" / Data source "ODBC Data" op de server wordt uitgevoerd.

 

Hoe activeer je die import op de server?

 

Alvast bedankt

 

Tom

Link naar reactie
  • 0

Als ODBC goed is ingesteld op jouw lokale computer, dan kan je als volgt de bron zien te benaderen:

 

Ga naar de Relationships van het Filemaker bestand

 

Klik op nieuwe Table Occurrence

 

Klik DataSource open

 

Kies voor Add ODBC Datasource

 

Bij het klikken van de datasource zie je de tabellen verschijnen.

 

Klik de juiste tabel aan en ga er mee aan de slag.

 

Let op: Even alle records weggooien betekent dan ook dat je dat rechtstreeks op jouw datasource doet. Filemaker bouwt er zelf geen tabelletje tussen.

Filemaker doet dat wel indien je aan de tabel extra velden toevoegt. De oorspronkelijke ODBC bron blijft onaangetast qua veld definities.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt SuperWimmie,

 

maar ik werk helaas niet met een odbc database die ondersteund is door filemaker (SQL,.....)

ik connecteer op een caché database vanintersystems.

Deze kan je niet linken aan een tabel.

 

De odbc driver staat wel op de server en een connectietest lukt vanop de server.

 

mvg

 

tom

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...